کد خبر: ۵۱۴۶۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۰۲ مهر ۱۴۰۱
واکنش کاربران به اقدامات اخیر سلبریتی‌ها؛
کار به جایی کشیده شد که مردم کشورمان در مترو با سر دادن شعار "مرگ بر سلبریتی خائن" نسبت به اقدامات اخیر برخی سلبریتی ها واکنش نشان داده و خواستار محاکمه آن ها شدند.

به گزارش پایگاه 598 ، در چند روز گذشته ماجرای درگذشت مرحومه مهسا امینی به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل شده و کاربران فضای مجازی نسبت به این حادثه واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند. اما در این میان عده‌ای از جمله برخی سلبریتی‌ها که همواره نشان دادند در بزنگاه های سیاسی مختلف خود را داعیه دار مردم می بینند و با تصمیمات خود نه تنها مردم را راهنمایی نمی کنند بلکه باعث گمراهی مردم می شوند. مانند اعلام حمایت بسیاری از سلبریتی ها از دکاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که بعد از عملکرد ضعیف روحانی در دولت برخی از همین سلبریتی ها از حمایت خود اعلام پشیمانی کردند اما حتی یک عذرخواهی کوچک از مردم نکردند.

در چند روز اخیر نیز عده ای از سلبریتی ها با هم صدا با رسانه‌های معاند با انتشار پیام‌هایی تشنج‌آفرین در شبکه‌های اجتماعی دست به هیاهو علیه نظام و گشت ارشاد زده و بر آتش آشوب‌های ایجاد شده دمیدند. برخی سلبریتی ها از قبیل کتایون ریاحی، بازیگر سابق سینما و تلویزیون اقدام به کشف حجاب کرده و در مصاحبه با شبکه های معاند که منبع حمایت ها و اهداف آن ها نسبت به کشورمان کاملا مشخص است از کشف حجاب خود خبر داد، برخی از قبیل آناهیتا همتی، هنرمند سینما و تئاتر اقدام به تراشیدن سر خود و برخی از قبیل علی کریمی، فوتبالیست سابق عملا لیدری اغتشاشات را برعده گرفته است.

این فوتبالیست سابق تیم ملی با انتشار پیام‌ها و استوری‌های متعددی در اینستاگرام و توئیتر در چند روز گذشته مردم را تشویق به ادامه اعتراض و اغتشاش کرده و به وضوح بر التهاب این روزها افزوده و خود را در قامت لیدر جریان اغتشاش و آشوب در ماجرای مرحومه امینی نشان داده است.

به طور مثال علی کریمی با انتشار یک فیلم از کتک زدن ماموران امنیتی در تجمع اعتراضی به مرگ مهسا امینی در استوری اینستاگرام و نوشتن جملات «بزنی، می‌خوری» و «زدی ضربتی ضربتی نوش کن» از این اعتراض‌ها حمایت علنی و معترضان را به اغتشاش در خیابان‌ها تشویق کرده است.

این فوتبالیست سابق فوتبال در استوری دیگری با کد دهی مبنی بر اینکه عده با کیف های کج در قامت لباس شخصی بین معترضین هستند عملا مردم را تشویق به برخورد با نیروهای امنیتی و حتی برای مردم عادی ایجاد ناامنی می شود که با لباس شخصی اشتباه گرفته می شوند.

 

اقدامات رادیکال سلبریتی ها کار را به جایی کشاند که مردم کشورمان در تجمعات خود و حتی مترو قبل از سوار شدن به قطار با سر دادن شعار "مرگ بر سلبریتی خائن" نسبت به اقدامات اخیر برخی سلبریتی ها واکنش نشان داده و خواستار محاکمه آن ها شدند.

برخی از کاربران توئیتر نیز نسبت به اقدامات سلبریتی ها برای تشویق مردم به اغتشاش واکنش های متعددی نشان دادند که ادامه میخوانید:

فائزه طلایی یکی از کاربران توئیتر نوشت: فرمول بیشرفی: از بیت المال بخور تو رسانه ملی شناخته شو و بعد به کشورت لگد بزن!

کاربر دیگری نیز در واکنش به وقایع اخیر نوشت: برخورد قاطع با اوباش مجازی و خیابانی و سلبریتی های شبکه سازی شده توسط سرویس های جاسوسی تازه شروع شده. قرار نیست سالی یکبار چند ماه قبل از تعطیلات ژانویه برای تامین میزبانی و خرج سفرشان به اروپا و آمریکا، خون و اموال مردم ایران را تاراج کنند.

یکی دیگر از کاربران توئیتر در واکنش به اقدامات علی کریمی نوشت: علی کریمی رسما تبدیل شده به لیدر اغتشاشات، درد کریمی نه مهسا امینی و نه گشت ارشاد، کریمی به دنیال ضربه زدن به ایرانه

جهان تیغی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: رفتار علی کریمی در اغتشاشات اخیر نشان می دهد که پیوند سلبریتی ها با گروه های تروریستی و برانداز صرفا گفتمانی نیست بلکه عملا لیدر میدانی آن ها شده اند.

یکی دیگر از کاربران توئیتری در صفحه خود نوشت: چند روز که پیج علی کریمی پر شده از تصاویر و ترویج خشونت مردم علیه مردم،عجیب نیست که چرا اینستاگران هیچ برخوردی با این صحفه نمی کنه؟

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نیز در واکنشی تند نوشت: علی کریمی دیگه چطور رفتار کنه تا برای شما مسجل بشه با ضدانقلاب در یک جبهه واحد بر علیه نظام شمشیر رو از رو بسته؟

 همانگونه که در توئیت برخی از کاربران نیز مشاهده می‌شود برخورد قانونی با این اقدامات ضدامنیتی سلبریتی ها امثال علی کریمی که با انتشار پیام‌های همسو با شبکه‌های ضدانقلاب باعث افزودن تنش و تداوم آشوب در کشور می‌شوند باید در دستور کار مراجع مربوطه قرار گیرد و مسلما این افراد در خون کسانی که با تحریک آن‌ها به خیابان‌ها آمده و در این اغتشاشات کشته می‌شوند شریک هستند.

اما در این بین سلبریتی و هنرمندانی نیز بودند که با رفتار خود در خصوص اتفاقات و اغتشاشات اخیر مورد تشویق مردم قرار گرفتند و از آن ها بعنوان سلبریتی تراز یاد شده است.

یکی از سلبریتی هایی که با واکنش های خود مورد استقبال مردم قرار گرفت داریوش ارجمند، بازیگر سرشناش کشورمان بود که در مواضع خود دست عده ای که خون مهسا امینی را بهانه کرده بودند را رو کرد. ارجمند در توئیتی نوشت: شما از مرگ مهسا امینی متاثر نشدید بلکه اونو مانند تیری در تاریکی دیدید برای پیشبرد اهداف کثیف خودتان.

یا در اقدامی حسن یزدانی کشتی گیر قهرمان کشورمان بعد از اقدامات علی کریمی در اینستاگرام و تشویق مردم به اغتشاش اقدام به آنفالو یا عدم دنبال کردن صفحه کریمی در اینستاگرام کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

هرچند با اینکه ضدانقلاب با تمام توان و سلبریتی های خود به میدان آمده بود تا شاید بتوان از آب گل آلود درگذشت مهسا امینی ماهی گیری کند اما در روز گذشته اقشار مختلف مردم در جای جای ایران اسلامی پس از اقامه فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی گسترده، اقدامات آشوب‌گران از جمله هتک حرمت به قرآن کریم، مساجد و احکام نورانی اسلام، نفرت و انزجار خود را این حرکات اعلام و اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی را محکوم کردند.

نمازگزاران همچنین نسبت به اقدامات اخلالگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی ابراز انزجار و با آرمان‌های امام(ره) شهدا، رهبر معظم انقلاب و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با در دست داشتن تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین دست نوشته‌هایی با مضمون «ما تا آخر ایستاده‌ایم مطیع امر رهبریم»، «پلیس قانون‌مدار تشکر تشکر» و «پلیس ستون اصلی امنیت کشور است» انزجار خود را از حرکات هنجارشکنانه اخیر و اهانت برخی عوامل به مقدسات ابراز کردند.

* خبرنامه دانشجویان-هادی هدایت زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها