أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۸۲۷
زمان انتشار: ۰۸:۲۲     ۰۹ مهر ۱۴۰۱
رسانه‌های آمریکا به نقل از مقامات دولتی اعلام کردند در پی طوفان قدرتمند و مرگبار ایان، تاکنون ۴۵ نفر در ایالت فلوریدا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سی‌ان‌ان، مقامات دولتی آمریکا اعلام کردند طوفان مرگبار «ایان» در ایالت فلوریدا، دست‌کم ۴۵ کشته بر جای گذاشته است.

طوفان ایان پس از ایجاد ویرانی‌ها و خرابی‌های بزرگ در ایالت فلوریدا در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، روز جمعه وارد ایالت کارولینای جنوبی شد.

«کِوین گوتری»، رئیس مدیریت اضطراری ایالت فلوریدا اعلام کرد که این ایالت مرگ یک نفر در طوفان ایان را تأیید می‌کند و هم‌اکنون در حال بررسی ۲۰ مرگ تأییدنشده دیگر است.

با این حال شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات دولتی اعلام کرد طوفان ایان دست‌کم ۴۵ کشته در ایالت فلوریدا به جای گذاشته است؛ ۱۶ کشته در بخش «لی»، ۱۲ نفر در بخش «شارلوت»، ۸ نفر در بخش «کولیر»، ۴ نفر در «ولوسیا»، ۲ نفر در بخش «ساراسوتا» و ۳ نفر هم در بخش‌های «پولک، لیک، ماناته».

«ران دسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا نیز درباره قدرت تخریبی این طوفان مرگبار گفت پس از طوفان ایان، برق نزدیک به ۲ میلیون نفر قطع شد. و همچنین در پی طوفان ایان، برق بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایالت کارولینای جنوبی و ۱۳۸ هزار نفر در کارولینای شمالی قطع شده است.

با نزدیک‌شدن طوفان ایان به ایالت کارولینای جنوبی، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا وضعیت اضطراری در این ایالت اعلام کرد و در عین حال گفته طوفان ایان احتمالاً بزرگترین و مرگبارترین طوفان در تاریخ ایالت فلوریدا باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها