يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۰۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۲ مهر ۱۴۰۱
رگولاتور انرژی «آف‌ جم» انگلیس هشدار داد که تامین گاز در این کشور به مرحله بحرانی رسیده و در زمستان جاری با کمبود گاز مواجه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از راشاتودی، بر اساس اطلاعات رگولاتور انرژی آف‌ جم، انگلستان احتمالا به دلیل کاهش عرضه در زمستان به مرحله عرضه اضطراری گاز وارد شود.

بر اساس این گزارش‌؛ 40 درصد تامین برق انگلیس به نیروگاه‌های گازسوز وابسته است. از سوی دیگر از هر 10 خانوار انگلیس 8 خانوار برای سیستم گرمایشی خودشان از گاز استفاده می‌کنند. در شرایط اضطراری برخی از نیروگاه‌های گازسوز مجبور هستند که میزان مصرف گاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمتر کنند و یا کامل قطع کنند.

بر اساس اعلام رگولاتوری آف جم انگلیس، حدود 30 تامین کننده انرژی در این کشور طی چند ماه گذشته مختل شده است.

این گزارش می‌نویسد: به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و کمبود گاز در اروپا خطر جدی کمبود گاز در زمستان 2023-2022 در انگلیس محتمل است. در نتیجه این امکان وجود دارد که انگلیس در زمینه تامین گاز به یک بحران و شرایط اضطراری برسد.

آف‌ جم در پاسخ به نامه‌ای که توسط ژنراتور انرژی SSE درخواست شده بود تاکید کرده که رگولاتوری باید خطرات احتمال عدم تامین انرژی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کند.

در این نامه که برای اولین بار عمومی شده تاکید شده است که حتی اگر این شرایط بحران و اضطرار وجود نداشته باشد، شرایط بحرانی می‌تواند باعث کاهش تولید ژنراتورها و کاهش تولید برق شود. در این صورت هزینه‌های مصرف‌کننده‌ها هم افزایش خواهد یافت.

برخی کارشناسان اقتصادی می‌گویند: کاهش عرضه گاز بعید است، اما هشدار می‌دهند که افزایش قیمت‌ها در چند ماه آینده بسیار شدید باشد.

بر اساس آخرین آمارهای بخش اقتصاد، صنعت و انرژی میانگین قیمت برق در انگلستان در سال 2021 حدود 18.9 پوند در هر کیلووات ساعت بود اما این رقم در سال 2022 پیش‌بینی می‌شود که به رقم 34 کیلووات ساعت افزایش یابد که تقریبا نزدیک به دو برابر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها