أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۰۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۲ مهر ۱۴۰۱
نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با کاوشگر زیرمداری سامان به همت وزارت دفاع با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار گرفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، با تلاش متخصصین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع  و همکاری پژوهشگاه فضایی ایران، نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» که برای جابجایی ماهواره در بین مدارهای مختلف زمین استفاده می شود، با کاوشگر زیرمداری سامان با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار گرفت.

سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع در این باره گفت: یکی از فعالیت‌های تحقیقاتی معمول در حوزه فضایی انجام پرتاب‌های کاوشی و زیرمداری با هدف تست زیرسیستم‌های فضایی در شرایط خلاء و فضا است.

وی افزود: در این پرتاب زیرسیستم‌های بلوک انتقال مداری سامان را به ارتفاع بالای 100 کیلومتر رسانده و عملکرد زیرسیستم‌های بلوک انتقال مداری سامان را در شرایط خلاء تست شده و با تله‌متری داده‌های آن بررسی و به ایستگاه‌های زمینی مخابره می‌شود. 

سخنگوی فضایی وزارت دفاع بیان داشت: بلوک انتقال مداری سامان، بلوکی است که ان‌شاءالله در آینده در پرتاب‌های فضایی و تزریق ماهواره با هدف ارتقاء ارتفاع مداری ماهواره‌هایی که در مدار قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. یعنی ماهواره‌ها به وسیله ماهواره‌بر و بلوک انتقال مداری در مدار تزریق شده و پس از تثبیت، بلوک انتقال مداری قرار است ارتفاع مداری ماهواره را ارتقاء بدهد.

وی ادامه داد: قرار است با این بلوک قبل از پرتاب اصلی و نهایی ماهواره‌های گران قیمت، یکی از مراحل تکاملش این است که عملکرد آن در یک فرآیند زیرمداری تست شده تا دانشمندان فعال در این حوزه نسبت به صحت عملکرد بلوک مطمئن شوند. 

حسینی در پایان تصریح کرد: در این پرتاب به دنبال این هستیم تا عملکرد زیرسیستم‌های بلوک را در شرایط خلاء داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها