يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۱۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۱۶ مهر ۱۴۰۱
كرمیان گفت: تسهیلاتی برای خود اشتغالی و كارآفرینی جوانان توسط دو صندوق كارآفرینی امید و بانک رسالت در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه 598، امیر كرمیان دبیركل مجمع ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهاركرد: در حال حاضر تعدادی از جوانان در صف وام ازدواج هستند كه با پیگیری وزیر در كوتاه ترین زمان وام خود را دریافت خواهند كرد.

وی افزود: مبلغ این وام برای جوانان ۱۲۰ میلیون تومان، برای فرزندان ایثارگران دو برابر و برای افراد زیر ۲۳ سال هم ۱۵۰ میلیون تومان است.

دبیركل مجمع ملی جوانان درمورد اینكه مبلغ وام و تسهیلات ازدواج برای تشكیل زندگی متأهلی كافی نیست گفت: بنده معتقدم كه قبل از تشكیل خانواده باید بسترهای لازم در حوزه اقتصادی و آموزشی فراهم شود.

كرمیان با اشاره به اینكه مجمع ملی جوانان بیش از ۴ هزار تشكل جوانان و سازمان مردم نهاد دارد بیان كرد: ۴۲۱ تشكل در حوزه سلامت اجتماعی روانی، ۱۰۷ تشكل در حوزه بانوان و دختران و ۱۸۱ تشكل هم در ارتباط با ازدواج سالم فعالیت می‌كنند.

وی با بیان اینكه ۱۵ درصد از تشكل‌های جوانان را تشكل‌های مربوط به ازدواج و خانواده تشكیل می‌دهند گفت: یكی از اصلی ترین رسالت‌های تشكل جوانان این مجمع، ترویج آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج حول محور فنون انتخاب همسر، افزایش آگاهی و مهارت‌های زندگی و خودشناسی است.

دبیركل مجمع ملی جوانان اضافه كرد: ما علاوه بر فعالیت در بسترهای آموزشی پیش از ازدواج، كارگاه‌هایی را نیز در حوزه كارآفرینی و اشتغالزایی برگزار می‌كنیم ضمن اینكه با كمك وزارت ورزش و جوانان تسهیلاتی هم برای خود اشتغالی و كارآفرینی جوانان توسط دو صندوق كارآفرینی امید و بانك رسالت در نظر گرفته شده است.

كرمیان با بیان اینكه مبلغ تسهیلات با توجه به طرحی كه خود جوانان ارائه می‌كنند قابل تغییر است گفت: جوانان بعد از ارائه طرح، با یك ضامن می‌توانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت كنند. بعد از اولین مراجعه جوانان به بانك، ظرف ۱۵ روز یك پیامك درمورد معرفی شعبه بانك به آنها ارسال می‌شود و بعد از ۱۰ روز دیگر هم پیام مجددی برای تشكیل پرونده ارسال خواهد شد و بنابراین فرایند دریافت وام به ۲۵ روز كاهش پیدا كرده است.

دبیركل مجمع ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان یادآورشد: بیش از ۷۷۰۰ كارگاه ازدواج در ۴۱۴ شهرستان با حضور ۱۷۳ هزار و ۹۵۴ نفر شركت كننده برگزار شده كه هر یك از این افراد ۲۱ هزار ساعت آموزش دیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها