يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۱۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۱۶ مهر ۱۴۰۱
نمایشگاه جدیدی که گالری هنری «ماریون» با نقاشی‌ها و آثار خلاقانه ۱۹ هنرمند آمریکایی در دانشگاه ایالتی نیویورک در معرض دید عموم قرار می‌دهد، نگاهی به معماری مکان‌ها و فضاهای سیستم زندان ایالات متحده دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، عنوان این نمایشگاه To See Inside: Examining Prison Architecture است. نمایشگاه تجربه معماری زندان شامل هشت نقاشی از فضاهای زندان اثر سارا مک کنزی برنده کمک هزینه تحصیلی بین‌المللی ماریون برای هنرهای تجسمی و نمایشی در سال ۲۰۲۱ و آثار هنری و نوشته‌های خلاقانه ۱۸ هنرمند وابسته به دانشگاه دنور است که روز جمعه آتی ۱۴ اکتبر در دانشگاه ایالتی نیویورک دایر می‌شود.

این نمایشگاه که تجربه مکان‌ها و فضاهای سیستم زندان و تأثیرات آن بر افراد زندانی را بررسی می‌کند، تا ۱۸ نوامبر برای عموم دایر خواهد بود.

مک کنزی با استفاده از کمک هزینه گالری ماریون ۱۸ ماه گذشته را مشغول تحقیق و عکاسی از معماری زندان ایالات متحده بوده و در این مدت با افراد زندانی درباره تجربه‌هایشان در سیستم این زندان گفت و گو کرده است.

نقاشی‌های او تاکنون در رسانه‌هایی چون نیویورک تایمز، دنور پست، هافینگتون پست و مجله Dwell به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه آثار هنری و خلاقانه ۱۸ هنرمند دیگر به نام‌های هکتور کاستیلو، آنتونی کول، ویلئام دنیلز، رایان فلینت، جی آر گیلبرتسون، ویکتور گونزالس، لوتر همپسون، لینل هیل، متیو لابونت، رائول لووانو، خوزه ماندوجانو، جوزف تیلور مک گیل، جاستین مور، ماریو ریوس، مایک سورسون، بیلی اسکات، کلینتون توماس هم عرضه شده است؛ هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی و... که زندگی در زندان را مستندسازی کرده‌اند و اشتیاق به آزادی را بیان می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها