يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۱۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۶ مهر ۱۴۰۱
سید رضا موید، شاعر آئینی پیشکسوت، در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، صبح امروز، ۱۶ مهر ماه، مراسم وداع با پیکر شاعر آئینی و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع)، سید رضا موید، با حضور دوست‌داران و علاقه‌مندان به خاندان اهل بیت(ع) و با حضور جمعی از ذاکران، مداحان، شاعران و اهالی فرهنگ خراسان در بنای تاریخی تکیه کرمانی‌های مشهد برگزار شد.

سید رضا موید در حرم مطهر رضوی آرام گرفت + عکس

پس از آن آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در صحن کوثر حرم رضوی بر پیکر این شاعر نماز اقامه کرد و پیکر مرحوم موید در صحن آزادی حرم‌ مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

سید رضا موید خراسانی عصر روز گذشته، ۱۵ مهر ماه، پس از ۲ هفته بستری در بیمارستان‌ به علت عارضه کلیوی دار فانی را وداع گفت.

سید رضا موید در حرم مطهر رضوی آرام گرفت + عکس

موید از بزرگان شعر آئینی به شمار می‌آید و هیچ مناسبتی در تقویم تشیع نیست که برای آن شعری نسروده باشد. «گل‌های اشک»، «جلوه‌های رسالت»، «نغمه‌های ولایت»، «سفینه‌های نور» و «چکامه عشق» بخشی از آثار متعدد او است که منتشر شده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها