يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۲۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۱۸ مهر ۱۴۰۱
مقایسه‌ای بر لیگ ۲۱ و ۲۲/
مقایسه فصل جاری و گذشته در وضعیت مشابه با امسال نشان می‌دهد گل‌گهر همانند لیگ ۲۱ صدرنشین است اما تیم‌های استقلال و پرسپولیس رشد نسبی را نسبت به پارسال تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، هفته هشتم لیگ برتر ایران با تساوی تیم‌های مدعی و پیروزی پر گل گل‌گهر سیرجان همراه بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی در روزی که استقلال و پرسپولیس امتیاز از دست داده بودند، صدر جدول را از آن خود کردند.

آبی‌پوشان گل‌گهر که لیگ را با اندکی تزلزل شروع کرده بودند، شکست هفته قبل مقابل استقلال را فراموش کردند و توانستند با پنج گل نفت مسجد سلیمان را از پیش روی بردارند و در جایگاه نخست جدول قرار گیرند.

بعد از گل گهر که با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل ۷+ در صدرجدول قرار دارد، پرسپولیس و استقلال با امتیازهای مشابه و با تفاضل گل‌های ۵+ و ۴+ دوم و سوم هستند. سپاهان با ۱۳، مس رفسنجان با ۱۲ و فولاد با یک بازی کم‌تر و ۱۱ امتیاز تیم‌های بعدی هستند و با یک برد و باخت می‌توانند صدر جدول را دستخوش تغییراتی کنند.

مقایسه لیگ برتر بیست و یکم و بیست و دوم تا هفته هشتم حکایت از یک اتفاق جالب توجه دارد؛ گل گهر همانند سال گذشته و در این مقطع از فصل صدرنشین است و سپاهان، پرسپولیس، مس و استقلال هم این تیم را تعقیب می‌کنند.

در این گزارش نگاهی به عملکرد ۷ تیم‌ بالای جدول در قیاس با وضعیت مشابه در لیگ بیست و یکم خواهیم داشت:

گل گهر سیرجان (لیگ ۲۲: اول/ لیگ ۲۱: اول)

شاگردان امیر قلعه‌نویی همانند سال گذشته صدرنشین هستند. نماینده سیرجان با وجود این که یک امتیاز کم‌تر از پارسال کسب کرده، فعلا بهترین عملکرد را در بین تیم‌های امسال دارد و این بار خبری از کسر امتیاز از این تیم و اهدای امتیازها به رقیبان نیست.

امیر قلعه‌نویی آخرین بار حدود یک دهه قبل جام قهرمانی را بالای سر برده و می‌تواند امیدار به شکستن طلسم ناکامی‌های خود باشد.

پرسپولیس (لیگ ۲۲: دوم/ لیگ ۲۱: چهارم)

پرسپولیس فصل جدید را با تغییرات بسیاری شروع کرد و با جهش خوبی هم همراه بود اما شکست و مساوی در هفته هفتم و هشتم، این تیم را از رتبه اول جدول پایین کشیده اما هم‌چنان می‌توان گفت پرسپولیس پیشرفت کرده است.

شاگردان گل‌محمدی در موقعیت مشابه با فصل گذشته، امتیازهای برابری دارند اما در رده دوم قرار گرفته‌اند که در قیاس با رتبه چهارم لیگ ۲۱ شرایط بهتری است.

استقلال (لیگ ۲۲: سوم/ لیگ ۲۱: ششم)

ریکاردو ساپینتو در شرایطی هدایت استقلال را قبول کرد که این تیم یک قهرمانی بدون شکست را به دست آورده بود و از بد ماجرا، ساپینتو در اولین بازی فصل هم شکست خورد اما تیم او رفته رفته بهتر شد و در حال حاضر با تفاضل گل کم‌تر نسبت به گل گهر نتوانسته صدرنشین شود.

مقایسه وضعیت استقلال بین فصل جاری و گذشته نشان می‌دهد تیم ساپینتو امتیاز و جایگاه بهتری نسبت به تیم مجیدی دارد. استقلال امسال با ۱۵ امتیاز سوم است اما تیم مجیدی سال گذشته با ۱۴ امتیاز ششم بود.

سپاهان (لیگ ۲۲: چهارم/ لیگ ۲۱: دوم)

تیم ژوزه مورایس بعد از شروع خوب در فصل جاری، در چند بازی دچار افت شد اما رفته رفته توانسته مسیر خود را پیدا کند و در حال حاضر فقط دو امتیاز از صدرنشین‌های لیگ کم‌تر دارد. البته آن‌ها دیدارهای خود با مدعیان لیگ را هم برگزار کرده‌اند.

مقایسه تیم مورایس و نویدکیا در فصل جاری و گذشته تا هفته هشتم نشان می‌دهد که سپاهان سال گذشته با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل کم‌تر دوم بود اما امسال با ۱۳ امتیاز در رتبه چهارم است.

مس رفسنجان (لیگ ۲۲: پنجم/ لیگ ۲۱: پنجم)

مس رفسنجان با هدایت محمد ربیعی سال به سال پیشرفت کرده اما مقایسه عملکرد این تیم بین دو فصل ۲۲ و ۲۱، حکایت از افت اندک رفسنجانی‌ها دارد.

مس امسال تیم بدون شکستی بوده اما تساوی‌های بسیاری کسب کرده است. شاگردان ربیعی در فصل جاری با ۱۲ امتیاز پنجم هستند اما پارسال در وضعیت مشابه با ۱۴ امتیاز پنجم بودند.

فولاد (لیگ ۲۲: ششم/ لیگ ۲۱: هشتم)

تیم جواد نکونام یک بازی کم‌تر از سایر رقیبان انجام داده است که مربوط به لغو بازی این تیم مقابل ملوان می‌شود. با این حال هم‌چنان در جمع مدعیان قرار دارد.

نگاهی به جدول رده‌بندی در هفته هفتم امسال و پارسال، نشان می‌دهد که این تیم دقیقا مشابه با عملکرد سال گذشته ظاهر شده است. فولاد پارسال هم در این مقطع از فصل ۱۱ امتیاز بود و امسال هم بعد از هفت بازی ۱۱ امتیاز دارد.

تراکتور (لیگ ۲۲: هفتم/ لیگ ۲۱: دوازدهم)

سرخپوشان تبریز را باید متحول شده‌ترین تیم امسال دانست که با قربان بردیف و خریدهای خود در فصل نقل و انتقالات متحول شده است. تراکتور امسال با ۱۱ امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد اما سال گذشته با ۸ امتیاز دوازدهم بود و در ادامه تا رده‌های پایین‌ جدول هم سقوط کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها