امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۵۲۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۱۸ مهر ۱۴۰۱
تخریب کافه ایران در خیابان انقلاب بر اساس درخواست مالک و دستور دادستان و نظر کارشناسی آنها به دلیل نداشتن هیچ‌گونه سطح ایمنی و استاندارد برای احیاء دوباره این ساختمان قدیمی انجام شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در چند روز گذشته خبری مبنی بر تخریب کافه ایران به عنوان یکی از عمارت‌های کهن و ارزشمندی که در جداره شمالی خیابان انقلاب در منطقه 6 تهران واقع شده بود، منتشر شد.

در همین ارتباط روابط عمومی شهرداری منطقه 6 اعلام کرد که تخریب ملک موصوف در راستای اجرای دستور مقام قضایی و برای حفظ جان شهروندان صورت گرفته است.

روابط عمومی منطقه 6 در این زمینه تأکید کرد: نگهداری و حفظ میراث ارزشمند در شهر از اولویت‌های مدیریت شهری منطقه است؛ اما در این میان بنابر وظیفه مقرر در قوانین مورد عمل شهرداری از جمله بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، رفع خطر از ساختمان‌های پرخطر به منظور ایمنی جان شهروندان نیز به عهده شهرداری است.

ملک معروف کافه ایران واقع در خیابان انقلاب با دستور دادستان و با توجه به اینکه ملک‌های دارای آثار باستانی و تاریخی باید توسط وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری تملک و تعیین تکلیف بشود لذا شهرداری منطقه مکاتبات لازم با وزارتخانه اشاره شده برای بازدید از ملک و تصمیم‌گیری درخصوص ملک را به عمل آورد ولی پاسخی که منجر به اقدام شود را دریافت نکرد.

بر اساس نظر کارشناس رسمی قوه قضائیه، به دلیل فرسودگی کامل تمام مصالح، نبودن هرگونه استاندارد و سیستم باربری مناسب، همچنین شکست‌ها در قسمت‌های مختلف امکان مقاوم‌سازی ملک را به صفر رسانده بود.

گفتنی است این ساختمان جزو لیست اماکن پرخطر اعلامی سازمان آتش‌نشانی بوده و وظیفه به لحاظ حفظ جان شهروندان ایجاب می‌کرد به صورت جدی این موارد رسیدگی شود که با ورود دادستانی به مباحث رفع خطر، اخطار به نام مالک صادر و ایشان ملزم به ایمن‌سازی و رفع خطر شد که در نهایت با پیگیری‌های خود مالک و در معیت ضابط دادگستری اقدام لازم به عمل آورد.

حفظ میراث ارزشمند شهر و ایمنی شهروندان اولویت جدی مدیریت شهری منطقه 6 است و با توجه به اینکه حتی مقاوم‌سازی و بهسازی فنداسیون‌ها به واسطه تزریق بتن نیز مشکل ایمنی ساختمان را مرتفع نمی‌کرد، لذا تخریب ملک موصوف در راستای اجرای دستور مقام قضایی و برای حفظ جان شهروندان صورت گرفته است.

دلیل تخریب کافه ایران اعلام شد + تصاویر

دلیل تخریب کافه ایران اعلام شد + تصاویر

دلیل تخریب کافه ایران اعلام شد + تصاویر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها