أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۳۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۸ مهر ۱۴۰۱
رئیس پلیس راهور:
رئیس پلیس راهور فراجا، عوامل انسانی را مهم‌ترین علت تصادفات در ایران دانست و گفت: ۶۲ درصد رانندگان موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر در صحنه تصادف فوت می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در مراسم چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران با بیان اینکه ایران هجدهمین کشور پهناور در دنیا است که بالغ بر ۶ و نیم میلیارد تردد در جاده‌های کشور انجام می‌شود افزود: ۸۰ میلیون کاربر ترافیک داریم که این افراد یا راننده، سرنشین یا عابر پیاده هستنند.

در ایران، شورای عالی هماهنگی و کنترل ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌شود که ۲۲ دستگاه در امر بهبود ترافیک، حوزه حمل و نقل و ایمنی نقش دارند اما هشت دستگاه وظیفه مستقیم در ساماندهی ترافیک دارند.

وی ادامه داد: مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور با رویکرد ارتقای ایمنی ترافیک، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان چهار مأموریت اصلی پلیس راهور است که قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر شعار پلیس راهور و البته از اهداف این پلیس است.

هادیانفر با بیان اینکه پلیس راهور در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۱۲ خدمت به مردم ارائه داده است، افزود: در حوزه هوشمندسازی موضوعات مختلفی را دنبال کردیم که از جمله آن می‌توان به استفاده از پهپادها و مراکز پردازش اطلاعات اشاره کرد.

عوامل انسانی، وسیله نقلیه و راه سه عامل اصلی تصادفات در ایران

وی با بیان اینکه عوامل انسانی، وسیله نقلیه و راه سه عامل اصلی تصادفات در ایران است که عامل انسانی مهم‌ترین عامل تلقی می‌شود گفت: در تصادفات درون شهری ۲۶ درصد عدم توجه به جلو، ۲۷ درصد عدم رعایت حق تقدم، هشت درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه، چهار درصد انحراف به چپ، ۹ درصد تغییر مسیر ناگهانی و چهار درصد سرعت غیر مجاز است.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: در تصادفات برون شهری عدم توجه به جلو ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱۱ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۱۲ درصد، انحراف به چپ ۱۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی چهار درصد و سرعت غیر مجاز ۱۰ درصد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها