يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۳۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد که گزارش هیاتی که بعد از دستور رییس جمهور با مسوولیت مستقبم وی برای پی گیری دستور رییس برای مشخض شدن علت فوت " مهسا امینی " تشکیل شد، موید نظر پزشکی قانونی است.

به گزارش پایگاه 598، سید مجید میراحمدی در نشست خبری امروز خود با اشاره به ماموریتی که وزیر کشور بعد از فوت مرحوم "مهسا امینی" و دستور رییس جمهور برای پیگیری این مساله به وی ابلاغ کرد و این معاون وزیر کشور مسئول تحقیق پرونده شد، اظهار کرد: من بلافاصله کار را شروع کردم. ما از پزشکی قانونی، کار تحقیقات مختلف را شروع کردیم. کلیه سوابق پزشکی مرحوم "مهسا امینی" را جمع آوری کردیم. تصویر تمام دوربین های مسیر تردد مرحوم امینی را گرفتیم. از همه دستگاه های اطلاعاتی امنیتی خواستیم نظر ، و اسناد خود را به ما اعلام کنند.از دستگاه قضایی نیز خواستیم  چگونگی رفتار ماموران را به ما گزارش دهند ، همچنین از نیروی انتظامی خواستیم اسناد تحقیقات خود را به ما ارائه کنند.

اسناد مختلفی درباره بیماری "مهسا امینی" در اختیار داریم
وی ادامه داد: کمیته مستقل پزشکی را تشکیل دادیم، سه نفر از پزشکان بخش خصوصی و متخصصین قلب، مغز و و رادیولوژی در آن حضور داشتند تا همه سوابق درمانی بررسی شود. امروز برای اولین بار سندی را بیان می‌کنم که بر اساس آن پدر مرحوم امینی در ۱شهریود۹۵ با مدیرکل تامین اجتماعی کردستان مکاتبه می‌کند، به وی ابلاغ شده بود که در کردستان خدمت کند، در این نامه او می گوید دخترم مریض بوده و تحت مراقبت است و باید به تبریز برای درمان مراجعه کنند و درخواست دارد که به خاطر وضعیت دخترش که به مراقبت دائمی نیاز دارد، به کردستان نیاید. علت بیماری در این سند توسط پدر امینی ذکر نشده است.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه از ابتدا انکار می شد که مرحوم "مهسا امینی" بیماری داشته است، تصریح کرد: اسناد مختلفی درباره بیماری "مهسا امینی" در اختیار داریم. فیلمی وجود دارد که بازپرس در بیمارستان همراه پدر مهسا امینی بر بالین وی حاضر می شود آنجا پدرش تایید می‌کند، ضربه ای به سر و بدن دخترش وارد نشده است.

میراحمدی خاطر نشان کرد: گزارش نهایی ما آماده و در اختیار وزیر کشور است. جمع‌بندی ما موید نظر پزشکی قانونی است.

فرضیه سم در بدن "مهساامینی" رد شد
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به ناآرامی های رخ داده در کشور پس از درگذشت "مهسا امینی"، گفت: آنچه که کاملا محرز است و در اعترافات دستگیرشدگان است، این است که یک هدایت و حمایت و پشتیبانی مالی، رسانه ای ، دیپلماتیک و بهره برداری دشمنان خارجی مشهود است. آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورها پشتیبان و صحنه گردان شده‌اند. این سوال مطرح است که آیا درگذشت امینی اقدام از قبل طراحی شده بود یا نه؟ ما به نتیجه نرسیدیم که فوت امینی رمز شروع عملیات باشد. پزشکی قانونی آزمایش سم پاشی انجام داد و فرضیه سم در بدن امینی را رد کرد.

وی افزود: به دلیل تاخیر در اطلاع رسانی ، دشمن توانست که روایتگر اول باشند و احساسات را برانگیخته کردند. از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های فارسی زبان استفاده کردند. سوژه بسیار مناسبی برای برانگیختگی احساسات پیدا کردند و تلاش کردند احساس تنفر را در جامعه تشدید کنند. مرحله سوم، ایجاد احساس خشم در جوانان بود و آنها را برای عکس العمل آماده کرد. در ادامه فراخوان برای تجمع دادند و عملیات میدانی و اغتشاشات را آغاز کردند تا هدف اصلی ناامنی گسترده در کشور بود را دنبال کنند. از یک اتفاق، بلافاصله بهره برداری مناسبی برای خود انجام دادند. توسط ربات ها آمارهای بسیار نجومی را ترند کردند. آمار ۳۰۰ هزار نفری در فضای مجازی را ۱۰۰ میلیون ترند کردند و جنگ روانی گسترده را دنبال کردند.

در اغتشاشات اخیر ۲۰ نفر در جریان عملیات کشته سازی جان خود را از دست داده‌اند
وی ادامه داد: در اعترافات دستگیرشدگان وجود دارد که برای آنها مهم نیست چه کسی کشته می شود و چه اموالی غارت می شود. مهم این بود که هرکسی می تواند بکشد و غارت کند. مهم نبود که باحجاب باشد یا بی‌حجاب یا سنی باشد یا شیعه. مهسا امینی مربوط به خطه کردستان بود و دشمن تلاش کرد از ظرفیت قومیتی و کرد بودن وی استفاده کند. برای تحریک قوم لر، دختری به اسم "نیکا" خارج از منطقه اغتشاشات را شناسایی کرده و کشتند و به راننده‌ای دادند تا جلوی بیمارستان ببرد. بلافاصله بعد از از یک دقیقه، موضوع را به اینترنشنال فرستادند، یعنی کاملا طراحی شده عمل کردند ولی پدرش گفت دخترش به دست نیروی انتظامی کشته نشده است. کشته سازی یکی از پروژه های جدی آنها بود. تا الان بیش از ۲۰ نفر خارج از اغتشاشات توسط این افراد کشته شده اند تا پروژه کشته سازی را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زاهدان، اموال اهل سنت به آتش کشیده شد. دشمن دنبال جنگ اقوام و شیعه و سنی است و نبرد ترکیبی را پیاده کرده اند. برای هر عملیات، قیمت تعیین کرده اند. حمله به مامور ، شعار نویسی ، ارسال فیلم دستمزد مختلف و زیادی داشت.

دستور عملیات کشتن، آتش زدن ، غارت و ایجاد ناامنی بود
میراحمدی با اشاره به سازماندهی و برنامه ریزی دشمن و جلو افتادن اجرای آن برنامه ها با فوت "مهسا امینی"، گفت: مردم در این اتفاقات خسارت سنگین اقتصادی دیده‌اند. بیش از ۲۰ روز است کسب و کار مردم تحت تاثیر قرار گرفته و به شدت ناراحت هستند و برای پرداخت اجاره بهای خود دچار مشکل شده اند. یکی از مطالبات جدی مردم این است که دستگاه های مسئول این قضایا را جمع کنند.در این نارآمی ها، ۱۷۸ بانک تخریب شده یا سوخته است، .۳۵ اماکن دولتی خسارت دید. بیش از ۳۰ مکان خصوصی تخریب شده است. به بیش از۳۰ مسجد و اماکن مذهبی آسیب دیده است همچنین به .۱۱۷ خودرو شخصی آسیب زده اند. دستور عملیات کشتن، آتش زدن ، غارت و ایجاد ناامنی بود.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال تعطیل کردن دانشگاه‌ها و مدارس بودند، تصریح کرد: در پیامک های زیادی برای معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان آنها را تهدید کرده‌اند که حق رفتن به دانشگاه و مدارس را ندارند، اما این اتفاق نیفتاد. صددرصد مدارس باز است. همه دانشگاه ها به جز دانشگاه صنعتی شریف باز هستند، البته برخی افراد فریب خورده در دانشگاه هستند و دانشجویان و اساتید را تهدید می کنند. آنها هنوز دنبال ایجاد تنش در دانشگاه هستند. تجمعات در دانشگاه ها سیر نزولی گرفته و کاهش یافته است. خود دانشجویان معترض شرایط هستند و مطالبه آنها ایجاد فضا برای تحصیل است.

کشوری که رسانه ایران اینترنشنال را اداره می‌کند تاوان پس خواهد داد
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: دشمن در خیابان شکست خورد و الان امنیت کافی در کشور برقرار است. آنها سپس دنبال تعطیلی بازار رفتند. با ارسال پیامک و فرستادن اراذل و اوباش، بازاریان را تهدید کردند و پریروز در بازار اغتشاش کردند و در مقابل به حساب اراذل، رمز ارز واریز کردند، اما بازار الان فعالیت خود را انجام می دهد.رسانه های فارسی زبان به گونه ای اخبار را منتشر می کنند که گویی نظام سقوط کرده است. کشوری که رسانه ایران اینترنشنال را اداره می‌کند، بداند اقدام خصمانه علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، و ما از این اقدام آنها چشم پوشی نمی کنیم و اقدام آنها قطعا بدون پاسخ نمی ماند و باید تاوان پس بدهند. ما به آنها هشدار می دهیم و اتاق عملیات جنگی خود را باید تعطیل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها