أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۳۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
شهردار منطقه ۱۸ از تخریب ۱۲ ویلای متخلف در یک روز در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران، محمدجواد خسروی شهردار منطقه 18 در جریان نودوششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده طی 5،6 ماه گذشته در منطقه 18 اظهار کرد: بنده زمانی که در این منطقه مسئولیت را عهده‌دار شدم، مسائلی در ارتباط با مشکلات و چالش‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت و یکی از مشکلاتی که شهروندان شهرک مسلمین داشتند مربوط به موضوع ساخت و ساز بود.

وی افزود: در حالی قدمت شهرک مسلمین در منطقه 18 به بیش از 45 سال می‌گذرد که ساکنان این شهرک مشکلات عدیده‌ای در ارتباط با ساخت واحدهای خود داشته‌اند.

خسروی ادامه داد: در همین ارتباط اقداماتی برای تسریع در فرآیند ساخت و ساز و صدور پروانه و همچنین نوسازی و بازسازی و تعمیرات اساسی شهرک مسلمین در دستور کار قرار گرفت و این موضوع با پیگیری کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران همراه شد و خرسند هستیم که امروز اعلام کنیم مشکل ساکنان شهرک مسلمین برطرف شده است.

وی افزود: در منطقه 18 تلاش می‌کنیم که خدمات ماندگاری را در این دوره از مدیریت شهری داشته باشیم و این در حالی است که سه الی چهار مشکل دیگر نیز در منطقه شناسایی شده است که از آن جمله می‌توان به موضوع سرمایه‌گذاری و تضییع حقوق بیت‌المال در سال‌های گذشته اشاره کرد.

شهردار منطقه 18 همچنین به دو چالش عمده در این منطقه اشاره کرد و گفت: حریم شهر تهران یکی دیگر از معضلاتی است که ما در منطقه با آن روبرو هستیم و به جد این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و یکی دیگر از چالش‌های منطقه 18، شن‌چاله‌ها بوده که امروز اعلام می‌کنیم که ظرف یکی دو هفته‌ آینده این معضل برطرف خواهد شد.

وی همچنین به یکی دیگر از مشکلات محله منطقه 18 اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ساکنان این منطقه به محله خرمنکوب بر می‌گردد که موقعیت جغرافیای این محله در مجاورت بزرگراه آزادگان است و 470 الی 480 پلاک در این محله وجود دارد که مشکلات این محله نیز همانند شهرک مسلمین است که تلاش خواهیم کرد معضلات این محله نیز برطرف شود.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته توسط شهردار منطقه 18 طی چند ماهه گذشته گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه شهردار منطقه قرار بگیرد بحث پیشرفت در ارتباط با پروژه‌های محلی است که بنابر آمار سازمان کنترل پروژه توسعه محلی شهرداری تهران وضعیت خوبی در این حوزه وجود ندارد و بر اساس آمار پیشرفت 12 درصدی در خصوص پروژه‌های توسعه ملی در منطقه 18 ثبت شده و باید به این موضوع عنایت بیشتری شود.

خسروی منطقه 18 نیز با اشاره به تذکر مظفر عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه منطقه 18 به همت شهرداری تهران بیشترین سهم بودجه را در سال 1401 را به خود اختصاص داده است و این رقم حدود 400 میلیارد است اما مسئله دیگر این است که در مسیر تحقق این بودجه نیز با مشکلات و چالش‌هایی روبرو هستیم به طوری که باید ماهیانه 40 میلیارد تومان درآمد در شهرداری منطقه 18 داشته باشیم که کار بسیار سخت و دشواری است اما به هر حالت ما تلاش خود را انجام می‌دهیم.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز از شهردار منطقه 18 خواست تا عنایت ویژه‌ای را نسبت به گودهای رها شده در این منطقه داشته باشد.

خسروی شهردار منطقه 18 ضمن تاکید بر برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان ساخت و ساز در این منطقه تصریح کرد: در این زمینه باید اعلام کنیم که در یک روز 12 ویلای ساخته شده در منطقه 18 به دلیل تخلف تخریب شده‌اند.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه نزدیک به 14 ماه و 5 روز از عمر شورای شهر تهران در دوره جدید می‌گذرد، اظهار کرد: خوشحالم که امروز گزارشی از شهردار منطقه 18 در راستای حل مشکل چندین ساله شهروندان این منطقه اعلام شد و این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد و این نشان‌دهنده شورای انقلابی است.

وی گفت: البته باید از شهردار تهران و پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون ماده 5 جهت حل مشکل 40 ساله محله شهرک مسلمین در منطقه 18 نیز قدردانی شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اتمام احکام مسئولیت برخی از شهرداران مناطق پایتخت گفت: آقای زاکانی در یک طرح و ابتکار جدید سال گذشته احکام مسئولیت‌ها را یک ساله صادر کرد و این در حالی است احکام برخی از شهرداران و مدیران شهری به اتمام رسیده است و با توجه به اینکه در فرآیند اداری آنها باید حقوق پرداخت کنند و شاید در آینده از طریق دستگاه‌های نظارتی بازخواست شوند، انتظار ما این است که آقای زاکانی این موضوع را تعیین تکلیف کند تا مشکلی در ادامه کار شهرداران مناطق نداشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها