أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۴۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند افزایشی با رشد 9661 واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه 598، بورس اوراق بهادار تهران بعد از روزها روند کاهشی امروز در یک روند کاملا رو به افزایش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 9662 واحد به رقم یک میلیون و 313 هزار و 582 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3205 واحد به رقم 378 هزار و 900 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به 4 میلیون و 922 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 207 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 403 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند اما میزان رشد شاخص زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.74 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.85 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.93 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.52 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشد بود، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 141 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 915 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به 974 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم 334 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 2.3 میلیارد تومان اوراق مالی در قالب 130 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 384 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان،‌نیروی برق دماوند، صنعتی مینو، داروسازی دانا، بهمن دیزل و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل افزایش شاخص بورس افزایش نرخ ارز در بازار باشد البته ریزش‌های هفته گذشته و اوایل این هفته باعث ارزندگی اکثر سهام و ایجاد امکان برای رشد بازار شده بود و برای سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز بلندمدت اکثر سهام موجود بازار ارزنده شده است. در عین حال نباید هیچ وقت از ریسک و نوسان بازار غفلت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها