يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۵۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۲۳ مهر ۱۴۰۱
ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین جمعه شب از کمک بشردوستانه ۴۰۰ میلیون دلاری عربستان به کشورش خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری "واس" عربستان، در تماس تلفنی محمد بن سلمان و زلنسکی، ولیعهد سعودی بار دیگر آمادگی کشورش را برای ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه اعلام کرد و گفت که دولت ریاض حامی تمام اقداماتی است که به کاهش تنش میان دولت کی‌یف و مسکو منجر شود.

زلنسکی نیز در این تماس تلفنی از کمک‌های بشردوستانه عربستان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای "کاهش درد و رنج مردم اوکراین" تشکر کرد.

وی گفت که با ولیعهد عربستان برای همکاری به منظور آزادی اسیران و نیز ارائه کمک‌های مالی به توافق رسیده است.

وزارت امورخارجه عربستان یک ماه پیش نیز اعلام کرد: روسیه در چارچوب توافق تبادل اسیران جنگی با میانجیگری عربستان، ۱۰ اسیر خارجی از جمله دو تبعه انگلیس و سه سوئدی، یک کروات و یک شهروند مغربی را آزاد کرد.

براساس گزارش وزارتخانه عربستان، مقامات دولت ریاض اسیران را تحویل گرفتند و آنها را از روسیه به عربستان منتقل و برای تسهیل روند بازگشت آنها به کشورهایشان تلاش کردند.

این دومین تماس تلفنی رهبران دو کشور در یک ماه گذشته است، بن سلمان و زلنسکی ۳۱ شهریورماه نیز تلفنی گفت وگو کرده بودند.

تاکنون کشورهای زیادی آمادگی خود را برای میانجیگری میان اوکراین و روسیه برای پایان دادن به جنگ اعلام کردند، تلاش‌هایی که تاکنون راه به جایی نبرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها