يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۷۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۵ مهر ۱۴۰۱
در پی افزایش شدید هزینه‌های زندگی، در چندین شهر اروپا شهروندان به خیابان‌ها آمده و علیه سیاست‌های دولت در خصوص جنگ اوکراین به تظاهرات پرداختند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از یورونیوز، در روزهای اخیر شهرهای اروپایی صحنه تجمع اعتراضی مردم این کشورها علیه افزایش هزینه‌های زندگی و تورم فزاینده است.

در آلمان، صدها نفر از مردم به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی در برابر دفتر صدراعظم فدرال در برلین تجمع کردند تا به «بدتر شدن وضع زندگی» اعتراض کنند. برخی تظاهرکنندگان تابلوهایی را در دست داشتند که در آن خواستار «کمک فوری به فقرا» شده بودند.

یکی از معترضان در این خصوص می‌گوید: «ما دیگر تا گردن در آب نیستیم، بلکه در حال غرق شدن هستیم.» یک معترض دیگر می‌گوید: «ما نمی‌توانیم ادامه دهیم، به کمک نیاز داریم.» رسانه‌ها می‌گویند تظاهرکنندگان خواستار کمک برای تأمین مسکن مناسب و حمایت بیشتر از افراد کم‌درآمد هستند.

شایان ذکر است، در ماه آگوست، تورم در آلمان به بالاترین مقدار خود طی ۵۰ سال گذشته رسید و گزارش سالانه شرکت بیمه R+V Versicherung این کشور نشان می‌دهد افزایش هزینه زندگی به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است.

در پرتغال نیز تظاهرات چند صد نفری در اعتراض به هزینه‌های زندگی در جریان است. صدها نفر از مردم و همچنین اعضای احزاب مخالف در پارلمان و سندیکاهای مختلف در تظاهرات بعد از ظهر دیروز در شهرهای «لیسبون» و «پورتو» شرکت کردند. این تظاهرات با فراخوان کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغالی برگزار شد که پیش از این خواستار افزایش ۱۰ درصدی دستمزدها در سال آینده و افزایش حقوق بازنشستگی شده‌اند. در همین حال، این اتحادیه برای وادار کردن دولت به بازنگری در برنامه‌های خود، یک اعتصاب ملی را برای ۱۸ نوامبر (یک ماه دیگر) برنامه‌ریزی کرده است.

از سوی دیگر، در ایتالیا نیز ده‌ها معترض به خیابان‌ها آمده و قبوض انرژی خود را در رم، پایتخت ایتالیا سوزاندند تا خشم خود را نسبت به ادامه بحران هزینه‌های زندگی نشان دهند. معترضان همچنین خواستار پایان جنگ اوکراین و پایان دادن به دخالت ایتالیا در ائتلاف نظامی ناتو شدند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین تا کنون، اتحادیه اروپا هشت بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده است. این تحریم‌ها ساختار اقتصاد اروپا که تا حد زیادی به تجارت وابسته است را دچار بحران کرده و سبب افزایش قیمت کالاها و هزینه‌های زندگی شده است. از سوی دیگر، بروز جنگ و اختلال در عرضه سوخت، قیمت حامل‌های انرژی را به میزان زیادی در اتحادیه بالا برده و بحران بی‌سابقه‌ای را رقم زده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها