يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۷۸۱
زمان انتشار: ۰۷:۵۹     ۲۶ مهر ۱۴۰۱
بررسی پلتفرم‌های ایرانی؛
یکی از بزرگ‌ترین ابزار‌ها برای ایجاد ارتباط با سراسر دنیا و کسب و کار اینترنتی برنامه‌های پیام‌رسان هستند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در دنیای امروزی همه چیز حول محور ارتباطات می‌گذرد، افراد از تمامی نقاط دنیا همواره با یکدیگر در حال تبادل اطلاعات هستند و این کره خاکی دیگر به یک دهکده کوچک تبدیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین ابزار‌ها برای ایجاد ارتباط با سراسر دنیا و کسب و کار اینترنتی برنامه‌های پیام‌رسان هستند.

اخیرا و پس از آنکه دسترسی به دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتس آپ برای کاربران ایرانی بنا به دلایل امنیتی و با دستور نهادهای ذی صلاح محدود شد، دوباره موضوع استفاده و جایگزینی پیام‌رسان‌های بومی مشابه خارجی با حفظ امنیت کاربران و قواعد کشور مطرح و پررنگ تر از قبل شد.

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامدر این شرایط مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه می کنند کاسبان در کسب‌وکار خود روی پلتفرم‌هایی که پایبند به قوانین جمهوری اسلامی نیستند، سرمایه‌گذاری نکنند هرچند که حتی مجدداً این پلتفرم‌ها باز شود زیرا در هر بزنگاهی آن مسئولیت‌های بین‌المللی خود را هم ایفا نمی‌کنند و طبیعتاً ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند.

کلیدی ترین بخش مزیت پیام رسان داخلی در این است که می توان این پیام رسان ها را به تور داخلی رصد نموده ورودی و خروجی اطلاعات را مورد تحلیل و بررسی توسط هوش مصنوعی قرار داد.
این امر موجب می گردد که از انتشار اخبار دروغ و اطلاعات نامناسب برای اجتماع در سرورهای داخلی جلوگیری به عمل آمده و کاربران در فضای امن و به دور از ناهنجاری ها اقدام به فعالیت اجتماعی نمایند.

 طی هفته گذشته اینستاگرام و واتس اپ فیلتر شدند؛ اما آیا پیام رسان های ایرانی می‌توانند جایگزین این شبکه های اجتماعی خارجی شوند؟

در ادامه این گزارش با بهترین پیام رسان های بومی جایگزین واتساپ و اینستاگرام آشنا می شوید.

پیام رسان های بومی جایگزین واتساپ

1- سروش پلاس

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرام نسل جدید پیامرسان معروف سروش است. بعد از اینکه صداوسیما از پشتیبانی از این سرویس دست برداشت و آن را در مزایده به فروش گذاشت، تیم مدیریت و توسعه این سرویس، پیامرسانی با نام سروش پلاس را ارائه داد.

با وجود تمام مشکلاتی که در مسیر این پیامرسان ایرانی قرار داشت اما هم اکنون یکی از بهترین برنامه های پیام رسان ایرانی محسوب می‌شود که می‌تواند جایگزینی برای واتساپ باشد. اینترنت با هزینه یک سوم و تماس صوتی و تصویری از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیامرسان ایرانی است.

2-پیامرسان بله

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامبله از جذابترین پیامرسان های ایرانی است که در کنار قابلیت های خوب چت و گفتگو، استفاده از استیکرها و مواردی دیگر که عموم پیامرسان ها ارائه می کنند، به لطف پشتیبانی بانک ملی و مرکزی، قابلیت های مهم دیگری نیز دارد. این قابلیت ها عبارتند از خدمات بانکی آنلاین و بسیاری ابزارهای خدماتی که بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک از طریق این سرویس در دسترس شما هستند. این مسئله بله را به یک جایگزین داخلی واتساپ بدل می کند.

3-پیام رسان ایتا

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامایتا با هدف برآوردن کلیه نیازهای کاربران ایرانی در یک برنامه پیام‌رسان طراحی شده است.

در ایتا شما می‌توانید به سهولت با دوستان خود گفتگو کنید، فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید، گروه و کانال بسازید و از قابلیت‌های پیشرفته ایتا برای مدیریت و شخصی‌سازی نرم افزار خود استفاده کنید.

ویژگی های برنامه ایتا:

•    ساخت کانال‌های درختی
•    قابلیت‌های ربات‌های هوشمند
•    خدمات ویژه به سازمان‌ ها و کسب و کارها

4- پیامرسان گپ

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامپیامرسان گپ به عنوان یکی از اپلیکیشن های داخلی مشابه واتساپ، پیامرسان ایرانی قابل اعتمادی است. تعداد کاربران این سرویس در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر است. بنابر گزارش ها و آمارهای مختلف، گپ دومین پیامرسانی است که کاربران ایرانی به طور مداوم از آن استفاده می کنند و تولید محتوای روزانه ان سیر صعودی دارد. برنامه پیام رسان گپ علاوه بر امکانات ارتباطی، امکاناتی از جمله کسب درآمد را نیز برای ادمین‌ها به همراه آورده است.

5- پیامرسان آی گپ

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامبه عنوان یک جایگزین داخلی واتساپ باید به  آی گپ اشاره کرد که قابلیتهای خوبی را دارد. با این سرویس شما می توانید در بستری مناسب با دوستان خود به گفتگو بنشینید. این پیامرسان داخلی، محبوبیت بالایی میان کاربران ایرانی دارد و از پرطرفدارترین هاست. ساختار گرافیکی برنامه آی گپ را می‌توان تلفیقی از دو اپلیکیشن تلگرام و پیام رسان سروش دانست.

پلتفرم های بومی جایگزین اینستاگرام

1-روبیکا

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامروبیکا رو احتمالا خیلی از شما شنیده اید که بعد از رونمایی از این نرم افزار تبلیغات گسترده ای در صدا و سیما و تبلیغات محلی برای آن انجام شد و مدتی سر و صدای زیادی بر پا کرد این اپلیکیشن به نظر می آید این رویکرد را دارد که امکانات زیادی را درون خود جای دهد که در زیر بخشی از آنها را معرفی میکنیم. بعد از مدتی روبیکا قابلیتی شبیه تلگرام را به وجود آورد و سپس برای جایگزین اینستاگرام در ایران قابلیت روبینو را ساخت که شباهات ظاهری زیادی به اینستاگرام دارد و خواست تا با این عمل رقیبی برای آن در ایران باشد.

شما به دو صورت میتوانید از قابلیت اینستاگرام روبیکا که روبینو نام دارد استفاده کنید.

اول اینکه خود نرم افزار روبیکا رو نصب کنید و در کنار قابلیت های دیگه آن از روبینو نیز استفاده کنید ..

دوم اینکه خود روبینو به صورت یک نرم افزار جدا توسط گروه روبیکا منتشر شده که میتوانید از آن نیز بهرمند شوید.

برخی از قابلیت های روبیکا:

•    ارسال پست و استوری
•    ارسال ویدیو و تصویر
•    پیام خصوصی، چت و کامنت
•    قابلیت ساخت کانال
•    قابلیت کامنت، هشتگ و لایک
•    نسخه تحت وب پیام رسان
•    قابلیت فالو، بلاک و آنفالو
•    برگذاری لایو
•    ساخت فروشگاه
•    قابلیت کسب درآمد از تولید محتوا بسته به فعالیت مستمر در پیج
•    اکسپلور ( ویترین )
•    جستجو افراد و موضوعات مختلف

2- ویسگون

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامویسگون، بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو ایران است که توسط گروه نرم افزاری رخ طراحی شده است. بدون تردید شبکه اجتماعی ویسگون یکی از شبیه ترین نرم افزارها به اینستاگرام است که تقریبا تمام امکانات اساسی یک شبکه اجتماعی را دارا می باشد. ویسگون، شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است، که به شما این امکان را می‌دهد به‌راحتی در آن مطالب مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ مطالب دیگران را مشاهده کنید، لایک بزنید، برای آن نظر بگذارید و یا با کیفیت اصلی دانلود کنید!

برخی از امکانات ویسگون :

•    ارسال پست و استوری
•    پیام خصوصی و چت
•    قابلیت کامنت، هشتگ و لایک
•    نسخه تحت وب
•    نمایش مطالب مرتبط
•    قابلیت ویژه کردن پست برای نمایش بیشتر
•    قابلیت فالو، بلاک و گزارش تخلف
•    قابلیت بارگذاری کپشن سئوفرندلی | seo friendly تا ۴۰۰۰ کاراکتر با امکاناتی نظیر هشتگ، منشن و تایتل

3-نزدیکا

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامدیگر جایگزین ایرانی اینستاگرام میتوان به این شبکه اشاره کرد، نزدیکا یکی دیگر از شبکه های خوب اجتماعی است که جدا از تصویر محور بودن آن کاربران در آن میتوانند متن و ویدیو را به صورت پست ارسال کنند ، دیگر سیاست های این شبکه اجتماعی برگزاری مسابقات عکاسی است که در هشتگ های مختلف این مسابقات رو برگزار میکنند که معمولا همراه با جوایز مختلف نیز همراه است، اگر شما پیام رسان ویچت را یادتان باشد و تجربه کار کردن با این پیام رسان را داشته باشید میدانید قابلیتی دارد که کاربران میتوانند افراد نزدیک به خودشان را ببینند و به آنها پیام بدهند جالب است بدانید در شبکه اجتماعی نزدیکا نیز قسمتی را در نظر گرفته شده که کاربران نزدیک خودتان را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید، به چند امکان جالب در نزدیکا نیز اشاره خواهیم کرد.

قابلیت های شبکه اجتماعی نزدیکا :

•    ارسال پست های تصویری، متنی و ویدیویی
•    لایک، کامنت و هشتگ
•    منشن کردن
•    پیدا کردن افراد نزدیک
•    ارسال پیام خصوصی
•    و بسیاری امکانات دیگر
•    نزدیکا برای دو سیستم عامل اندروید و ای او اس در دسترس است.

4- باهم baham

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرامباهم یکی دیگر از برنامه‌های ایرانی به عنوان جایگزین اینستاگرام است. در این برنامه مانند سایر برنامه‌های اجتماعی می‌توانید با دوستان خود به صورت چت در گروه‌های مختلف در ارتباط باشید. یک امکان جالب دیگر در این برنامه، بازی کردن است که روزانه بیش از 20 هزار بازی بین کاربران انجام می‌شود و یک سرگرمی عالی به حساب می‌آید. در برنامه باهم کانال‌هایی فارسی با موضوعات مختلف وجود دارد که بنابر سلیقه خودتان می‌توانید در آنها عضو شوید و فعالیت کنید. در آخر و از همه مهم‌تر امکان به اشتراک گذاری عکس و کلیپ و … به راحتی انجام می‌شود.

5-جیک و پیک

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگرام

پلیکیشن جیک و پیک یکی دیگر از شبکه های اجتماعی ایرانی جایگزین اینستاگرام است. این اپلیکیشن رابط کاربری خوبی دارد و دارای سرعت بالایی است. در این اپلیکیشن از افکت ها، رنگ بندی های هماهنگ و انیمیشن های مختلفی استفاده شده است تا ظاهری جذاب را به کاربرانش هدیه دهد. به نظر می رسد که به این نرم افزار به یکی از جایگزین های اینستاگرام توجه ویژه ای شده است.

6-هورسا

معرفی بهترین پلتفرم های داخلی جایگزین  برای واتساپ  و اینستاگراماین اپلیکیشن نیز یک شبکه اجتماعی ایرانی است و می توان آن را در لیست معرفی جایگزین اینستاگرام قرار داد.
در این نرم افزار شما می توانید به راحتی با وارد کردن شماره تلفن همراه و یا ایمیل و پر کردن اطلاعات مربوطه درست مانند سایر شبکه های اجتماعی، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
بعد از گذراندن مراحل و ایجاد حساب کاربری، شما یک هورسایی می شوید که می توانید به راحتی تصاویر خود و تصاویر مورد علاقه تان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری عکس و فیلم، نوشتن توضیحات عکس و فیلم، درج موقعیت مکانی تصویر، ادیت تصویر، استفاده از هشتگ و بسیاری از قابلیت های اینستاگرام در این شبکه اجتماعی ایرانی وجود دارد و شما به راحتی می توانید تمام فعالیت های اینستاگرامی خود را در این اپلیکیشن ادامه دهید.

گزارش از شکوفه راشدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها