أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۸۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۷ مهر ۱۴۰۱
معاون وزیر صمت خبر داد؛
معاون وزیر صمت گفت: تعداد واحدهای تولیدی تعطیل در کشور به طور چشمگیری کاهش داشته و امروز تعداد واحدهای بحرانی در کل کشور به ١۴٧ واحد رسیده است.

کاهش واحدهای صنعتی دارای بحران در کشوربه گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، محمد مهدی برادران صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی تولید کننده لوازم خانگی در شهرک صنعتی کاسپین ٢ اظهار کرد: طبق هم اندیشی هایی که با همکاران وزارت رفاه داشته‌ایم با افزایش حقوق کارگری در ابتدای سال برخی از برآوردهای ابتدایی این بود که این موضوع موجب کاهش تعداد اشتغال می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و در مجموع شاهد رشد اشتغال بالغ بر ۴٠٠ هزار نفر بودیم و نیز شاخص‌های تولید هم این موضوع را تأیید می‌کند چرا که شاخص رشد تولید در سه ماهه ابتدایی سال ۵.١ رشد در حوزه صنعت بوده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ادامه داد: گزارش شش ماهه مجموعه شرکت‌های بورسی نیز نشان می‌دهد که در شش ماهه ابتدایی سال در عرصه صنعت روند رو به رشد ادامه داشته و با این روند در حوزه تولید و اشتغال روزهای امیدوار کننده‌ای را در عرصه صنعت پیش رو داریم.

این مسئول گفت: یکی از رویکردهای مؤثری که وجود دارد موضوع داخلی سازی است که این واحد تولیدی نیز آن را در نظر گرفته و هم اشتغال ایجاد کرده و در ادامه از تکنولوژی روز و تولید با کیفیت بهره مند است و بازار خوبی هم دارد چرا که تأمین قطعات محصولات لوازم خانگی و هوشمند سازی آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم که به هر میزانی که توسعه صنایع صورت بگیرد و نیازهای داخلی تأمین شود این حوزه‌ها ایجاد محدودیت کنیم تا سهم بیشتری از ارزش افزوده به صنعت خودمان اختصاص یابد، امروز این روند را در لوازم خانگی در پیش گرفته‌ایم انشاالله این رویه را به حوزه قطعات تسری می‌دهیم.

برادران با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل مطرح کرد: یکی از ستادهای فعال ما ستاد تسهیل کسب و کار است که به طور مستمر فعالیتش را دنبال می‌کنیم و در حوزه‌های صنعتی رویکرد ما کاهش واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بوده و در حال حاضر متناسب با رشد اقتصادی ایجاد شده کاهش واحدهای نیمه فعال و تعطیل را شاهد بوده‌ایم و تعداد واحدهای بحرانی در کل کشور به ١۴٧ واحد رسیده است با هدف گذاری که انجام داده‌ایم وضع این واحدها را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که با توجه به هزینه‌های تمام شده کمترین میزان رشد قیمت‌ها را در موضوع لوازم خانگی شاهد بوده‌ایم گفت: با توجه به رویکرد دولت در کاهش هزینه تمام شده برای شرکت‌های تولیدی و نیز همراهی خوب تولیدکنندگان امروز می‌بینیم برخی تولیدکنندگان در جشنواره‌ها محصولات خود را حتی کمتر از نرخ مصوب ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ما مصوبه خوبی هم از مجلس گرفته‌ایم که به کاهش قیمت محصولاتی که ما در کشور نداریم کمک می‌کند و پیش بینی می‌کنیم در قیمت برخی محصولات به خصوص در تلویزیون در روزهای آینده شاهد کاهش هزینه باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها