أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۹۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۸ مهر ۱۴۰۱
محرمانه‌زدایی به سبکِ پرس‌تی‌وی
قسمت جدید برنامه فلسطین محرمانه‌زدایی شبکه انگلیسی‌زبانِ صدا و سیما به رمزگشایی و واکاوی ابعاد گوناگون نقش پشت پرده کنشگرانی نظیر رژیم صهیونیستی و آمریکا در تهییج ناآرامی‌های داخلی در ایران، می‌پردازد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در پی فوت "مهسا امینی" دختر جوان سقزی، رسانه‌های غربی جریان‌سازی رسانه‌ای گسترده‌ای را با محوریت این مسئله به راه انداختند که وی بر اثر ضرب و شتم شدید نیروهای پلیس کشورمان جان خود را از دست داده است. این در حالی است که انتشار محتوای دوربین‌های مداربسته مرکزِ پلیسی که مهسا امینی در آن قرار داشت، عملاً خلاف تمامی این جوسازی‌ها را ثابت می‌کرد. در این میان، تصاویری که از مهسا امینی در بیمارستان منتشر شد نیز هرگونه گزاره وارد آمدن آسیب و جراحت به او را رد می‌کرد.

گزارش پزشکی قانونی نیز خلاف این مسئله را نشان می‌دهد. با این همه، جریان‌های رسانه‌ای غربی و مخالف با ایران قویاً از روایت کشته شدن مهسا امینی بر اثر ضرب و جرح نیروهای پلیس استفاده می‌کنند تا اغتشاشات در داخل ایران را تهییج و تقویت کنند. در این چارچوب، بسیاری از دولت‌های غربی نظیر انگلستان نیز قویّاً از اغتشاشات در داخل ایران حمایت می‌کنند. در این نقطه سؤال اساسی‌ای مطرح می‌شود و آن این است که چه کسی دکمه آغاز اغتشاشات و شورش‌ها در داخل ایران را چه کسی فشار داد و چرا؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و دولت این کشور، بازیگران اصلی‌اند. آمریکا مدت‌ها بود که از تحمیلِ قواعد مدنظر خود به ایران در چارچوب مذاکرات اتمی وین ناامید شده بود و در عین حال از کنشگری مؤثر ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی که تا حد زیادی با تضعیف قدرت و منافع آمریکا همراه بود هم شدیداً آزرده خاطر بود.

از این رو، این کشور خیلی زود تمامی توانمندی‌های خود را در راه و مسیری دیگر علیه ایران بسیج کرد. در این چارچوب شاهد کنشگری‌های فعال دولت آمریکا، جریان‌ها و نهادهای وابسته به آن جهت تشدید اغتشاشات در داخل ایران بوده‌ایم. در این راستا، در تاریخ یکم اکتبر سال جاری میلادی، شاهد حمله‌ای مسلحانه علیه یک ایستگاه پلیس در شهر زاهدان ایران بودیم. حمله‌ای که موجب کشته شدن 19 نفر(از جمله  4 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و در عین حال زخمی شدنِ شمار دیگری از افراد شده است. به طور کلی حوادثی از این دست در مدت اخیر با هدف پیشبرد ایده تغییر نظام سیاسی در ایران عملیاتی شده‌اند.

در این میان، رژیم صهیونیستی نیز در پسِ آمریکا قرار گرفته و کنشگری قابل توجهی را از خود علیه ایران نشان می‌دهد. در این چارچوب در مدت اخیر شاهد این بوده‌ایم که حساب رسمی کاربری دولت رژیم صهیونیستی در فضای مجازی  مدام از عبارت "ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم" و یا "مهسا را به یاد داشته باشیم" استفاده می‌کند و جالب اینکه برخی شهرک‌نشینان صهیونیست در اراضی اشغالی نیز با مردم ایران اعلام همبستگی می‌کنند.

در این میان، لابی‌های صهیونیستی در آمریکا نیز با منابع مالی قابل توجه خود سعی دارند تا زمینه را جهت وضع تحریم‌های گسترده‌تر از سوی آمریکا علیه ایران فراهم کنند. از جمله این نهادها می‌توان به "بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها" اشاره کرد که در حقیقت به نوعی نقشِ کارگزار رژیم صهیونیستی را بازی می‌کند. در عین حال، تشکیلات دیگری با نام "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" نیز که از کارکنان صهیونیست برخوردار است هم در شرایط کنونی قویا علیه ایران فعالیت می‌کند. البته که این نهادها همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، جز دارایی‌های اساسی رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی به شمار می‌روند.  

در این فضا، رژیم صهیونیستی به نحوی فعال اقدام به حمایت مستقیم از گروه‌های کُرد جدایی‌طلب که به دنبال انجام اقدامات تروریستی در داخل خاک ایران‌اند نیز می‌کند. از این رو، ما شاهدیم که هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی از طریق بسیج تمامی امکانات و ابزارها و عوامل نیابتی در دسترسِ خود، به نبال تهییج و تشویق اغتشاشات و ناآرامی‌ها در داخل ایران‌اند.

از این رو، قسمت جدید برنامه فلسطین محرمانه‌زدایی شبکه پرس‌تی‌وی در گفت‌وگو با "دیوید میلر"، استاد سابق دانشگاه بریستول و پژوهشگر و فعال حامی حقوق ملت فلسطین و "مونا عیسی"، نویسنده و روزنامه‌نگار لبنانی، به رمزگشایی و واکاوی ابعاد گوناگون نقش پشت پرده کنشگرانی نظیر رژیم صهیونیستی و آمریکا در تهییج ناآرامی‌های داخلی در ایران در پی فوت مهسا امینی و سوء استفاده‌های آنها از این مسئله می‌پردازد.

در ابتدا مونا عیسی با اشاره به مقاله‌ای که به تازگی در مورد ماجرای فوت مهسا امینی و جوسازی‌های گسترده تبلیغاتی که در این رابطه علیه ایران شده، نوشته است گفت: من در روزهای اخیر حقیقتاً از بمباران رسانه‌ای رسانه‌های غربی در مورد ماجرای فوت مهسا امینی شگفت‌زده شدم. در این چارچوب، مصی علی‌نژاد نیروی اپوزیسیونِ مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران که عملاً تحت حفاظت اف‌بی‌آی و سازمان سیا است، کنشگری قابل توجهی را در جوسازی تبلیغاتی علیه ایران داشته است.  

وی در طول چند سال اخیر دستمزدی بیش از 600 هزار دلار  را از نهادهای آمریکایی کسب کرده است که برای فردی که ادعا می‌کند در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری فعال است، رقم و دستمزد بسیار چشمگیری است. مسئله‌ای که نشان می‌دهد وی از موقعیتی غیرعادی در آمریکا و علیه ایران برخوردار است. این در حالی است که همه‌چیز در مورد ماجرای فوت مهسا امینی کاملاً روشن است. براساس تصاویر دوربین‌های مدار بسته، او در یک مرکز پلیس دچار حمله قلبی می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد با این حال مصی علی‌نژاد تأکید دارد که مهسا امینی از سوی پلیس ایران ضرب و شتم شده است. روایتی که تا به امروز با هیچ سند و مدرکی نیز همراه نشده است. البته که باید توجه داشت این قبیل ادعاها در سایه چتری که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی برای فردی نظیر او فراهم می‌کنند، مطرح می‌شود.

دیوید میلر نیز با اشاره به جوسازی‌های پشت پرده صهیونیست‌ها علیه ایران در شرایط کنونی، به طور خاص به این نکته اشاره می‌کند که اساساً رژیم صهیونیستی کینه حمایت گسترده ایران از جریان مقاومت را به دل دارد و درست به همین دلیل است که حتی از کوچکترین فرصت‌ها نیز جهت جوسازی علیه ایران نمی‌گذرد. نباید فراموش کرد که همین حمایت‌های ایران از جریان‌های مقاومت به ویژه در فلسطین بوده که همچنان ایده آزاد‌سازی فلسطین را زنده نگه داشته است.

مونا عیسی نیز در ادامه گفت: وقتی به روند و جریان جوسازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای در غرب علیه ایران در روزهای اخیر توجه می‌کنیم می‌بینیم که اساساً نهادها و چهره‌هایی در پسِ این جریان قرار دارند که به دشمنی با ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران شهره‌اند و کنشگری‌های خود را ذیل چتر حمایت‌های بی‌حد و حصر آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند. البته که غربی‌ها و به طور خاص رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که هرگونه بی‌ثبات‌سازی ایران کاملاً در راستای منافع آنها قرار دارد و می‌تواند تضعیف قابل ملاحظه جریان مقاومت را نیز به همراه داشته باشد. مسئله‌ای که در صورت تحقق، میدان مانور قابل توجهی را برای آنها و اقدامات نامشروع‌شان ایجاد خواهد کرد. در ین فضا افرادی نظیر مصی علی‌نژاد با دریافتی‌های مالی قابل توجه خود که اکنون چیزی بیش از 600 هزار دلار را براساس داده‌های رسمی خود آمریکا شامل می‌شود، به دنبال بی‌ثبات‌سازی کشوری نظیر ایران‌اند.

دیوید میلر هم به طور خاص به این مسئله اشاره کرد که لابی‌های صهیونیستی که از نفوذ و قدرت قابل توجهی در آمریکا برخوردارند، در پشت پرده حمایت‌های قابل توجهی را از فردی نظیر مصی علی‌نژاد به عمل می‌آورند. در واقع این لابی‌ها، افراد این‌چنینی را به مثابه یک فرصت می‌پندارند که از طریق آنها می‌توان به ایران ضربه زد و منافع این کشور را به ضرر رقبای آن تضعیف کرد. البته که در این رابطه اسناد مختلفی نیز تاکنون منتشر شده است.

مونا عیسی نیز به طور خاص ضمن اشاره به نقش رژیم صهونیستی در ایجاد ناامنی در ایران گفت که رژیم صهیونیستی نزدیکترین متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه است و بسیار غیرواقع‌بینانه خواهد بود اگر تصور کنیم که آنها بخشی جدا از طرح و دستورکارهای آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه‌اند. در واقع، واشنگتن بسیاری از طرح‌های منطقه‌ای خود را از مجرای موساد در خاورمیانه عملیاتی می‌کند.

از این رو، شاهد همکاری‌های جدّی و عمیق موساد با سازمان سیا در برهه‌هایی نظیر اغتشاشات اخیر ایرانیم. البته که این مسئله به ویژه در مورد ایران با توجه به جایگاه محوری این کشور در حمایت و تقویت جریان مقاومت، از اهمیت ویژه‌ای نیز برخودار می‌شود زیرا صهیونیست‌ها به این واسطه، آسیب‌ها و خسارات جدّی را از ایران متحمل شده و می‌شوند. درست به همین دلیل است که اکنون نیز رژیم صهیونیستی فعالانه در همراهی با آمریکا، در حال تشدید جوّسازی‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران با محوریت ماجرای فوت مهسا امینی است. از این منظر، آنها این رویداد را جدای از اینکه دست‌خوش روایت‌سازی‌های جعلی خود قرار می‌دهند، از آن به مثابه ابزاری در چارچوب اقدامات خود علیه ایران استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها