امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۵۹۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۲۸ مهر ۱۴۰۱
جواد موگویی، مستندساز روایت خود از فوت اسرا پناهی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه 598، جواد موگویی، مستندساز روایت خود از فوت اسرا پناهی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

روایت مستندساز معروف از فوت اسرا پناهی

رفتم مراسم ختم اسرا در مسجد حضرت رقیه علی‌آباد. چند سپاهی با درجه و لباس رسمی بودند. عموی اسرا کادر سپاه است. به احترام او آمده‌اند.

پدربزرگ اسرا جلوی در ایستاده. مداح روضه حضرت‌رقیه میخواند. چیزی نمی‌فهمم.

ابراهیم اصغرنیا، دایی اسرا پذیرفت حرف بزند: پدر اسرا (احمدپناهی) و مادرش در سال۹۷ طلاق می‌گیرند. پدرش یک سال بعد(۹۸) در نزاعی مردی را به قتل میرساند. و یک ماه پیش پس از سه سال اعدام می‌شود‌. اسرا و برادرش پیش پدربزرگ زندگی میکردند. اسرا در مدرسه سبلان در خیابان فلسطین بود.

بهنام اصغرنیا دایی دیگر اسرا: ساعت ۳۰دقیقه بامداد روز چهارشنبه (۲۰مهر) اسرا را به بیمارستان امام‌خمینی میبرند. من در مغازه بودم که خبر دادند. نیم‌ساعت بعد بالای‌سرش بودم. کاملا هوشیار بود. تا ظهر چندبار معده‌اش را شستشو دادند. دکتر گفت چهارمین آزمایش هم گرفتیم. ولی ناگهان حالش بد شد و ساعت ۱۸:۳۰ فوت کرد.

به روایت خانواده مادری، اسرا ۱۱ ساعت پیش از شروع مراسم تجمع، به بیمارستان رفته و ۷ساعت و نیم پس از پایان مراسم فوت می‌کند. علت فوت استعمال قرص برنج است.

قرار مصاحبه گذاشتم با پرستار اسرا در آن شب: استعمال قرص برنج ۹۹درصد منجر به فوت می‌شود.

علایم از بعد آزادشدن گاز فسفید در معده ایجاد شد. مشکل تنفسی و در نهایت قطع تنفس. اسرا تا قبل بروز علایم حالش کاملا خوب بود. یک دفعه بدحال و فوت کرد. چون راه‌حلی برای درمانش نداشتیم، هر چه کادر درمان کرد فقط یک تلاش ناامیدانه برای چندساعت به تعویق انداختن مرگ بود.

سوال اصلی:

چرا اظهارات عموی اسرا، امام‌جمعه و نماینده مجلس همخوانی ندارد؟

۱-علی پناهی، عموی اسرا علت فوت را نارسایی قلبی می‌گوید!

۲-امام‌جمعه عنوان میکند نمیتواند اسرار خانواده پناهی را فاش کند.

۳-اما موسوی نماینده مجلس اردبیل رسما علت را مصرف قرص برنج عنوان می‌کند!

بنا به تحقیق من:

بعلت طلاق والدین و اعدام پدر و شرایط بحرانی خانواده، عموی اسرا از مسئولین تقاضا میکند به‌علت حفظ آبرو در شهر، علت فوت را اعلام نکنند. پس از موج رسانه‌ای و خاصه پست آقای علی دایی، عمو تصمیم میگیرد با انتشار فیلمی اظهار کند که علت فوت نارسایی قلبی بوده. (شایدهم به تقاضای مسئولین این فیلم را پر میکند.)

به تحقیق من، یک عامل پیش‌بینی نشده اوضاع را بحرانی‌ می‌کند: اعلام و پافشاری آقای علی دایی بر کشته شدن اسرا در اعتراضات موجب میشود، موسوی نماینده مجلس خلاف وعده، علت فوت را خوردن قرص برنج اعلام کرد.

این تناقض‌گویی‌ها، ابهامات را صدچندان میکند و اوضاع این می‌شود که همه شاهدیم. کاش از اول راستش را می‌گفتند. در این عصر نمی‌شود چیزی را مخفی کرد ولو برای حفظ آبرو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها