يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۰۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۱ آبان ۱۴۰۱
عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا شهریور ۷۰۰ هزار تن برنج وارد شده است و می‌توان شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای کریم اخوان اکبری گفت: در ابتدای فصل برداشت قیمت برنج داخلی دچار نوسان شد که با رکود بازار ، کاهش جزئی در نرخ محصول رخ داد.

به گفته او، با توجه به آنکه برداشت برنج هندی به تازگی آغاز شده است، احتمال کاهش نرخ وجود دارد. همچنین برداشت برنج پاکستانی هنوز انجام نشده و کماکان قیمت های قدیم‌حفظ شده است.

اخوان اکبری قیمت کنونی هر کیلو برنج طارم‌هاشمی در شمال را کمتر از ۱۰۰ هزار تومان و برنج پرمحصول ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت برنج ایرانی در همین حد باقی بماند، نرخ برنج خارجی با عرضه انبوه ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای مهر تا اواسط شهریور ۷۰۰ هزار تن برنج وارد شده است، پیش بینی می شود که تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

بنابر آمار سال گذشته قیمت برنج ایرانی افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه بهترین نوع برنج ایرانی یک سوم برنج خارجی است، لذا این امر منجر به افزایش تقاضا از سوی ۶ دهک‌پایین جامعه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها