يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۰۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۰۱ آبان ۱۴۰۱
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم یک بسته کامل و جامع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که ان شا الله فضای جامعه را روشن خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم، اظهار کرد: برنامه‌های انجام شده در کنگره ملی شهدای قم نشان‌دهنده تلاش و فعالیت بسیار ارزشمندی بوده که در پرتو نام و یاد شهدا با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در استان قم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های کنگره شهدا یک بسته‌ی جامع و کاملی است که می‌توان از آن کار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اجتماعی استخراج کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مقابل خون مطهر شهدا دستمان خالیست، افزود: شهدا در روزهای سخت برابر دشمنان با امکانات محدود و توکل بر خدای متعال، ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند.

وی اضافه کرد: ما هرچه پیرامون انقلاب، تلاش‌های شهدا و ایثارگران و نهضت‌های انقلابیون و روحانیون تبیین کنیم، هنوز جای کار وجود دارد؛ چراکه انقلاب اسلامی ایران یک حرکت نو و بدون وابسته به شرق و غرب بود که پیروز شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: ما در اول انقلاب چون بیشتر در زمینه مبارزاتی حرکت می‌کردیم و در صدد از بین بردن آثار و نشانه‌های دشمن بودیم، فرصت نکردیم یک عمل بنیادین برای بعداز انقلاب انجام دهیم؛ لذا امروز اقداماتی را که انجام می‌دهیم همراه با روند رو به جلوی انقلاب است.

وی مطرح کرد: خروجی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید منجر به این شود که تمام تحریکات و رسانه‌های دشمنان نتواند نگاه منفی در فکر و اندیشه مردم ایجاد کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه خون پاک شهدا یک کانون محوری برخوردار از اخلاص است، خاطرنشان کرد: کنگره شهدا، انوار تابناکی است که ان شا الله فضای جامعه را روشن خواهد کرد.

سردار محمدرضا موحد دبیرکل کنگره ملی شهدا و فرمانده سپاه قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم را ارائه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها