أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۱۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۰۳ آبان ۱۴۰۱
در حوادث تیراندازی
بررسی‌ها نشان می‌دهد در جریان تیراندازی‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه در شهر شیکاگو، بیش از پنجاه نفر هدف گلوله قرار گرفتند که آخرهفته خونینی را برای این شهر رقم زد.

به گزارش پایگاه 598، آزاد بودن خرید و فروش، و حمل سلاح گرم در آمریکا که هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد، آخرهفته شیکاگو را نیز خونین کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در جریان تیراندازی‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه در شهر شیکاگو، ۵۱ نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند که از آن میان، ۱۱ مورد منجر به مرگ قربانی شد.

به نوشته وبگاه «دیلی میل»، این تیراندازی‌ها در حالی رخ داده که «لوری لایتفوت» شهردار دموکرات شیکاگو برای کنترل نرخ روزافزون جنایت در این شهر که رتبه هفتم در سراسر ایالات متحده می‌باشد، به دردسر افتاده است.

 شهردار شیکاگو اخیراً پیشنهاد داده بود که بعد از قطع بودجه پلیس این شهر برای خرید تجهیزات نظامی و مؤثرتر در سال ۲۰۲۰، این منابع مالی بار دیگر اختصاص داده شود.

طبق این گزارش، مقایسه آمارها نشان می‌دهد وقوع تیراندازی‌ها در شهر شیکاگو در این آخرهفته نسبت به آخرهفته قبل، که در آن ۹ نفر کشته و ۳۱ تن زخمی شده بودند، افزایش یافته است.

به نوشته دیلی میل، تاکنون ۲۳۱۳ مورد تیراندازی در شیکاگو از ابتدای سال جاری میلادی ثبت شده است. همچنین ۴۹ هزار و ۴۳۳ جرم مسلحانه نسبت به سال قبل از آن در این شهر رخ داده است.

پیش از این نیز تیراندازی در مدرسه‌‌ای در شهر «سنت لوئیس» در ایالت «میزوری» در غرب آمریکا، ۳ کشته و شماری مجروح برجای گذاشته بود.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.  با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی  (۴۸%)  از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها