يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۱۸۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۰۳ آبان ۱۴۰۱
وزیر بهداشت با اعلام اینکه تا دو روز آینده آنتی‌بیوتیک تأمین می‌شود، گفت:‌ میانگین تجویز دارو در هر نسخه در ایران ۴ قلم است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی در آیین نکوداشت روز بیمه سلامت در جمع خبرنگاران، با اشاره به رونمایی از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: امروز صندوقی که برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص افتتاح شد مصوبه هیئت دولت، اعتبار و آیین‌نامه دارد و اعتبار این صندوق 5000 میلیارد تومان است‌ که از فردا شروع به کار می‌کند.

وی افزود: در زمان حاضر فقط 1200 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده است. برخی مواقع برخی بنیادها هستند که به اسم بنیاد بیماری‌های خاص هستند اما نه اعتبار دارند، نه آیین‌نامه دارند و نه کاری انجام می‌دهند. امیدوار هستیم این حرکت حمایتی شروع شود و به‌تدریج دامنه آن را گسترش دهیم.

وزیر بهداشت درباره کمبود دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها بیان کرد:‌ در مراحل مختلف با توجه به بیماری‌هایی که ایجاد می‌شود ممکن است با کمبود دارو مواجه شویم. سال گذشته در کرونا ناگهان بیماری‌های قارچی افزایش یافت و برخی داروها مانند آمفوتریسین کمبود پیدا کرد. امسال بیماری آنفلوآنزا به‌طور غیرقابل پیش‌بینی در اواسط مهر آغاز شد و مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شدند و اپیدمی آنفلوآنزا بالا رفت. الآن نمی‌توان گفت که کمبود آنتی‌بیوتیک داریم، با این حال تأمین آنتی‌بیوتیک را از ابتدای هفته شروع کردیم و تا دو روز آینده دارو به‌میزان کافی تأمین می‌شود.

عین‌اللهی درباره تغییر راهنماهای بالینی تجویز دارو تصریح کرد: مسئله مهم در دارو این است که مصرف آن منطقی شود. وقتی پزشک می‌خواهد دارو را تجویز کند، باید به راهنماها توجه داشته باشد. استاندارد تجویز دارو در نسخ، 1.5 قلم در دنیا است، اما در ایران به‌طور میانگین 4 قلم دارو در هر نسخه تجویز می‌شود که این موضوع مصرف دارو را بالا می‌برد و امیدواریم با الکترونیک کردن نسخ این موارد مشکل حل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها