يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۳۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سخنگوی دولت با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گفت: فشارهای دشمن نمی تواند هیچ خللی در اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران ایجاد کند.

به گزارش پایگاه 598، علی بهادری جهرمی روز شنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) افزود: مردم وطن دوست و مسلمان کشور همواره نشان داده‌اند که در مقاطع مختلف تاریخی هم از مسئولان و هم مردم دیگر کشورهای جهان یک گام جلوتر بوده اند.

وی ادامه داد: امروز هم مردم به رغم گلایه ها و مشکلاتی که دارند اما همانند سایر مقاطع که چنانچه مشکلی پیش می آمد و اتفاقی روی می داد در صحنه حاضر می شدند، پرشورتر از همیشه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا یک دل و یکصدا هم مخالفت و اعتراض خود را نسبت به شورش و آشوب و اقدامات تروریستی نشان دهند و هم بگویند که ما همه یک ملت واحد هستیم.

او اظهار داشت: این حضورها مشت محکمی بر دهان همه کسانی است که چشم ندارند حل مشکلات و مسائل این سرزمین را ببینند و سعی می کنند که با تمام قوا و تمام قد جلو این کشور بایستند و درس و تجریه نمی‌گیرند که هر زمان که تمام قد جلو این سرزمین ایستادند مردم متحدتر، مستحکم تر، با ایمان جدی تر و با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت خود را استمرار داده‌اند.

آیین تشییع پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ساعت ۹ صبح شنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ از میدان امام حسین (ع) شیراز سومین حرم اهل بیت به سمت حرم مطهر در حال برگزاری است.

بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در عملیات تروریستی غروب چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع) ، ۱۳ تن از افراد بیگناه توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند، افزود: پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.

معاون استاندار فارس گفت:‌ پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شوند.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها