يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۴۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۰ آبان ۱۴۰۱
سرخپوشان پایتخت بیشترین قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، اولین دوره رقابت‌های سوپرجام از سال ۱۳۸۴ بین قهرمان جام حذفی و قهرمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد. ۶ شهریور ۱۳۸۴ دو تیم صباباتری تهران و فولاد خوزستان مقابل هم قرار گرفتند که صباباتری با نتیجه چهار بر صفر مقابل فولاد که عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بود، به برتری رسید و قهرمان اولین دوره سوپرجام فوتبال ایران شد.

دومین سوپرجام فوتبال ایران پس از ۱۱ سال وقفه مجددا برگزار شد. به دلایل مختلف بین سال‌های ۸۵ تا ۹۴ این رقابت انجام نشده بود. دومین دیدار سوپر جام در سال ۹۵ با قهرمانی ذوب‌آهن به پایان رسید. پس از آن پرسپولیسی‌ها ۴ سال پشت سر هم این عنوان را از آن خود کردند اما در سال ۱۴۰۰ با شکست مقابل فولاد عنوان قهرمانی را به قرمزپوشان اهوازی‌ دادند.

در ۷ دوره برگزاری سوپرجام پرسپولیس با کسب ۴ عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم این دوره از رقابت‌ها لقب گرفت. صبا، ذوب‌آهن و فولاد نیز هر کدام یک بار این عنوان را به دست آوردند.

استقلال و نساجی دو قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته فوتبال ایران برای فتح سوپرجام چهارشنبه ۱۱ آبان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف هم خواهند رفت و نساجی برای اولین بار در این رقابت شرکت خواهد کرد.

استقلالی‌ها در سال ۹۷ به عنوان قهرمان جام حذفی باید در سوپرجام مقابل پرسپولیس قرار می‌گرفتند که به دلیل حضور نیافتن این تیم، با رای کمیته انضباطی قهرمانی به سرخپوشان رسید.

حالا آبی‌پوشان باید به مصاف نساجی بروند. شاگردان مطهری که پیش از این یک بار در لیگ برتر امسال مقابل استقلال شکست خوردند در فکر انتقام از استقلال هستند. باید دید شاگردان ساپینتو سوپرجام را بالای سر خود می‌برند یا شاگردان حمید مطهری.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها