يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۴۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۰ آبان ۱۴۰۱
تضمینی برای فیکس بودن نیست؛
رقابت برای قرار گرفتن در قلب دفاع تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به اوج خود رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سر گرفته شد تا بازیکنان منتخب داخلی به همراه تنی چند از لژیونرها نظیر شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و امید ابراهیمی زیر نظر کارلوس کی روش تمرین کنند.

تعطیلی رقابت‌های لیگ ستارگان قطر باعث شد تا لژیونرهای شاغل در این مسابقات به کشورهای خود باز گردند. خلیل زاده و کنعانی زادگان که در چند سال گذشته زوج دفاعی تیم ملی را تشکیل داده‌اند پس از عملکرد پر فراز و نشیب با پیراهن الاهلی قطر به تمرینات تیم ملی ملحق شدند اما تنها چند روز بعد با اولتیماتوم باشگاه قطری برای بازگشت به آنجا روبرو شدند.

مدافعان ایرانی الاهلی در فصل جاری رقابت‌های لیگ ستارگان قطر به عنوان بازیکنان اصلی در اکثر بازی‌ها به میان رفتند اما در هفت دیدار ابتدایی نتوانستند آمار گل‌های خورده خود را بهبود ببخشند تا این تیم با ۱۲ گل خورده و تنها ۱۰ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار بگیرد.

آمار ضعیف مدافعان اصلی تیم ملی ایران با پیراهن باشگاهی و همچنین حضور مجدد کارلوس کی روش در رأس کادر فنی ملی‌پوشان بار دیگر مرتضی پورعلی گنجی را در اردوهای این تیم حاضر کرد تا این بازیکن با آماری خیره کننده در تیم باشگاهی‌اش به رقابت با خلیل زاده و کنعانی زادگان بپردازد.

پورعلی گنجی پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت طولانی مدت خود رفته رفته توانست میزان اشتباهات فردی اش در ترکیب پرسپولیس را کاهش دهد و نقش پررنگی در هشت کلین شیت فصل جاری بیرانوند داشته باشد. او که پیراهن سرخپوشان پایتخت را در لیگ برتر ایران بر تن می‌کند در کنار گئورگی گولسیانی یکی از موفق‌ترین مدافعان میانی فصل جاری لیگ برتر را تشکیل داده است.

سه گل خورده در ۱۱ بازی برای پرسپولیس می‌تواند نقش پر رنگی در فاصله ۲۰ روز تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای بازگشت دوباره پورعلی گنجی به قلب دفاع تیم ملی ایران داشته باشد.

کی روش که علاقه زیادی به بازی‌سازی پورعلی گنجی در پست مدافع میانی دارد حالا باید مدعیان ایستادن در قلب دفاع تیم ملی ایران برای تقابل با بازیکنانی همچون هری کین، رحیم استرلینگ، مارکوس راشفورد، جک گریلیش و تامی آبراهام در تیم ملی انگلیس یا جردن موریس، کریستین پولیسیچ، خسوس فریرا، پل آریولا و جاش سارجنت در تیم ملی آمریکا را محک جدی بزند.

خلیل زاده و کنعانی زادگان در سه سال گذشته بیشترین بازی‌ها را با پیراهن تیم‌های ملی و باشگاهی در کنار همدیگر انجام داده‌اند اما شاید آمار ضعیف فصل جاری آنها با پیراهن باشگاهی دلیلی بر نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی قطر شود. دو بازیکنی که حالا به قطر هم بازگشته اند تا زیر نظر مربیان باشگاهی در روزهای تعطیلی لیگ ستارگان قطر قرار بگیرند و نا خواسته شانس کمتری برای هماهنگی با سایر اعضای تیم داشته باشند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز هم گروه است. برنامه بازی‌های ملی‌پوشان فوتبال ایران به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها