يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۵۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۱ آبان ۱۴۰۱
رسانه برجسته انگلیسی از مهدی طارمی به عنوان یکی از برترین سلاح‌های تحت اختیار کارلوش کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یاد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری رویترز چهار سال حضور مهدی طارمی در لیگ برتر فوتبال پرتغال توانمندی‌های او را تغییر داده و به یکی از قدرتمندترین سلاح‌های تحت اختیار کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران تبدیل کرده است.

از زمان حضور در دوره قبلی جام جهانی در روسیه و از دست دادن فرصت دیرهنگام در بازی برابر پرتغال و شانس صعود به مرحله حذفی، اکنون مهاجم بوشهری تیم ملی ایران به ماشین گلزنی تبدیل شده است. طارمی یکی از بازیکنان مورد بحث پیش از جام جهانی 2018 بود. او تا آن زمان برای نزدیک بودن به خانه از رفتن به اروپا و پیشرفت اجتناب می‌کرد. سال 2016 قراردادی با ریزه‌اسپور امضا کرد که در نهایت به دلیل نقض توافقنامه‌ها از سوی فیفا در سال 2017 به مدت چهار ماه محروم شد. این یک شکست کوتاه برای طارمی بود که پیش از جام جهانی 2018 قراردادی 18 ماهه با الغرافه قطر امضا کرد. سپس در مسیر غرب به ریوآوه پرتغال پیوست.

طارمی بلافاصله در لیگ برتر پرتغال تأثیرگذار ظاهر شد و در 30 بازی 18 گل برای ریوآوه زد و سپس به پورتو رفت. گل‌های این مهاجم در فصل گذشته به پورتو برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی پرتغال کمک کرد. طارمی در لیگ قهرمانان اروپا نیز مفید بود. طارمی گل فصل این رقابت‌ها در سال 2021 را در بازی یک‌چهارم نهایی برابر چلسی به ثمر رساند.

عملکرد او گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر انتقالش به لیگ برتر انگلیس ایجاد کرد. درگیری طارمی در تیم ملی ایران با دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی پیشین این تیم باعث شد در دو بازی برابر لبنان و سوریه به کار گرفته نشود.  پس از آن اختلافات طرفین برطرف شد و طارمی به ترکیب ایران بازگشت. استخدام مجدد کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی ایران باعث شد خطر انتخاب نشدن مهدی طارمی برای جام جهانی 2022 از بین برود. این اتفاق در واقع همانند پیوند دو نفر بود. مهدی طارمی حتی اگر سردار آزمون به دلیل آسیب‌دیدگی به جام جهانی نرسد می‌تواند به تنهایی هدایت خط حمله ایران را بر عهده بگیرد یا با مهاجم لورکوزن شریک شود.

خبرگزاری رویترز همچنین با انتشار گزارشی درباره تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع جام جهانی 2022 به میزبانی قطر نوشت: بازگشت کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌توانست تهدیدی برای ناهماهنگی این تیم در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی 2022 باشد اما  استخدام این پرتغالی روح تازه‌ای در این تیم برای جبران آخرین شکاف‌های ایجاد شده قبلی دمید.

ایران در پنج دوره پیشین حضورش در جام جهانی هرگز از مرحله گروهی صعود نکرد. با این وجود پس از قرار گرفتن در کنار انگلیس، ولز و آمریکا امیدواری این تیم برای شکستن طلسم صعود نکردن در حال افزایش است. کی‌روش اواسط سپتامبر پس از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و برکناری دراگان اسکوچیچ جایگزین این سرمربی کروات شد. سرمربی پرتغالی به دنبال احیای رابطه‌ای است که در طول هشت سال حضور پیشین خود در ایران ایجاد کرده بود. نشانه‌های آن از همان ابتدای حضور سرمربی 69 ساله روشن بود و نشان داد تغییر چندانی نکرده است. کی‌روش برای دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال 16 نفر از ترکیب 23 نفره خود را از بازیکنان جام جهانی 2018 برگزید. زمانی که ایران با کسب 4 امتیاز از 3 بازی بهترین نتیجه خود را در تاریخ جام جهانی ثبت کرد. موضوعی که باعث شد ایران به سختی از  مرحله گروهی حذف شود و کی‌روش و همراهانش مصمم هستند در قطر یک گام به جلوتر بروند.

دو بازی تدارکاتی اخیر ایران در ماه سپتامبر تمام ویژ‌ه‌گی‌های تیم تحت هدایت کی‌روش را نشان داد؛ با نظم در خط دفاعی و بی‌رحم در خط حمله. در بازی برابر اروگوئه خط دفاعی ایران سخت کار کرد تا توانمندی‌های سوارس و داروین تا پیش از برخاستن مهدی طارمی از روی نیمکت و به ثمر رساندن تنها گل بازی  محدود کند. مهدی طارمی که در فصل اخیر با پورتو به شهرت بیشتری رسید می‌تواند بار هجومی ایران را به تنهایی یا با همراهی سردار آزمون به دوش بکشد. علیرضا جهانبخش بازیکن پیشین برایتون نیز می‌خواهد ثابت کند که هواداران انگلیسی در سه سال حضورش در لیگ برتر همه توانمندی‌های او را ندیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها