يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۵۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۱ آبان ۱۴۰۱
یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از ترکیبات گیاهی و نانو فناوری، به منابع چربی برای مصرف انسان دست یافته است که می‌تواند کلسترول بدن را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، دکتر راحله امیری، دانشیار واحد تهران مرکز و مجری طرح، محصول تولیدی این شرکت را "استرول" گیاهی دانست و گفت: استرول یک چربی گیاهی است که ماده مؤثره آن از مواد گیاهی مانند دانه‌های گیاهی چون دانه کتان، کنجد، آفتابگردان و سویا به دست آمده است.

وی ادامه داد: در تولید این محصول، ماده مؤثره به دست آمده را طی یک فرآیند شیمیایی بدون حضور هیچ نوع ترکیبات شیمیایی و تنها با استفاده از مواد طبیعی، تبدیل به مقیاس نانو کردیم.

امیری خاطر نشان کرد: زمانی که این مواد تبدیل به نانو می‌شود، قدرت جذب و ضریب نفوذ آن افزایش می‌یابد، ضمن آنکه طعم مطلوب‌تری را ایجاد می‌کند.

مجری طرح ادامه داد: این محصول نانویی در فاز چربی، تبدیل به امولسیون می‌شود و این امولسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توان از استرول به دست آمده در کرم‌های پوست و یا در لبنیات مانند شیر و ماست استفاده کرد.

دانشیار دانشگاه آزاد با بیان اینکه محصول نهایی تولید شده به عنوان مکمل دارویی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: این محصول می‌تواند جایگزین کلسترول شود و مصرف آن موجب کاهش میزان کلسترول بد در بدن می‌شود.

وی به مزایای این ماده اشاره کرد و گفت: این ماده علاوه بر آنکه کاهنده کلسترول خون می‌شود، از بروز سرطان‌های پستان و پروستات جلوگیری می‌کند و همچنین به عنوان جوان‌ساز پوست به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها