أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۶۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۲ آبان ۱۴۰۱
رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با اشاره به اینکه شهید همدانی در فتنه ۸۸ چندین بار به جمکران رفت و برای جوانانی که اغفال شده بودند دعا می‌کرد، گفت: اگر به بیمارستان برای سرکشی وارد می‌شد، هم به نیروهای بسیجی سر می‌زد و هم به اغتشاشگران و همانند پدری مهربان جویای احوال همه آنها بود.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه امروز باید رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بزرگانی چون شهید سلیمانی و شهید همدانی برای نسل جوان به درستی تبیین شود، اظهار داشت: سخت گفتن از شهید همرزم و همراه شهید سلیمانی، سخن گفتن از مکتب شهادت است، مکتبی که در پای درس بزرگانی چون شهید مدنی پرورش یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی از نوجوانی و جوانی خود، در مسیر مبارزه با طاغوت و مستکبران بود، گفت: در مسیر معرفی بزرگان باید تمامی ابعاد شخصیتی آنها بیان شود و یک بُعدی نگاه نکنیم.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: علت آنکه شهید همدانی را حبیب سپاه اسلام لقب دادند، این بود که ایشان در کمک به نیازمندان و رفع مشکلات مردم ید طولایی داشت و در صحنه‌های مختلف در قامت یک بسیجی تمام عیار و فرمانده‌ای شجاع و با بصیرت شناخته می‌شد.

وی شهید همدانی را متخلق‌ترین شخص از حیث زهد، تقوا و ساده زیستی عنوان کرد و یادآور شد: در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) این شهید همدانی بود که در میان خیل عظیم سینه زنان حاضر می‌شد و همین سیر و سلوک باعث شد تا این دلباخته ابی عبدالله به دلدارش برسد.

فرمانده‌ای که به عیادت اغتشاشگران در بیمارستان رفت

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با بیان اینکه شهید همدانی در رفع مشکل مردم سر از پا نمی‌شناخت، مطرح کرد: اگر فردی به او مراجعه می‌کرد تمام قد برای رفع مشکل آن شخص اقدام می‌کرد، حتی اگر او را نمی‌شناخت و تا به حال ندیده بود و به طور کلی پناهی برای مردم بود.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر شهید همدانی تأکیدی بر محبوبیت ایشان در بین مردم بود، گفت: اگر از همه مسئولان در ادوار مختلف و در هر جناحی سوال شود، شهید همدانی را یک معلم اخلاق و مفتخر به فضایل اخلاقی معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، اوج خدمات شهید همدانی در دوران فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) را در فتنه ۸۸ عنوان کرد و یادآور شد: در این فتنه مشترک که اتاق فکر صهیونیسم، آمریکا و انگلیس در سال ۸۸ با همراهی مزدوران داخلی رقم زدند، شهید همدانی باز هم همانند دیگر صحنه‌ها با جان و دل در میدان بود.

نسل جوان با سیره شهدا آشنا شود

وی تصریح کرد: شهید حاج حسین همدانی هم در دوران طاغوت مورد هجمه ساواک بود، هم در درگیری‌های با منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی مجروح شد، هم در دفاع مقدس و هم در مبارزه با فتنه‌گران ایشان مورد هجوم قرار گرفت و در آخر نیز در مبارزه با کفار و مشرکین در سوریه پس از چندین بار مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوان و نوجوان امروز باید از خصوصیات اخلاقی امثال شهید همدانی درس بگیرند، گفت: در روز فتنه خطاب به نیروهای خود سفارش می‌کرد که با گروهی سرو کار داریم که جهل و غفلت آنها را به میدان کشانده و این وظیفه ما است تا با صبر و حوصله برخورد کنیم و حتی اگر آنها توهین کردند و آتش زدند، بازهم با صبر و حوصله برخورد کنیم.

فرمانده‌ای که به عیادت اغتشاشگران در بیمارستان رفت

وی با اشاره به اینکه چندین بار به جمکران رفت و برای جوانانی که اغفال شده بودند دعا کرد، یادآور شد: اگر به بیمارستان برای سرکشی وارد می‌شد، هم به نیروهای بسیجی سر می‌زد و هم به اغتشاشگران و همانند پدری مهربان جویای احوال آنها بود.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با طرح این سوال که کجا می‌توان چنین فرمانده نظامی را پیدا کرد و نام برد که با عشق و علاقه به وطنش و جوانانش رفتار کند، خاطرنشان کرد: اگر امروز صدای ناهمگونی از خفاشان تاریک پرست به گوش می‌رسد، این عقده‌های قدیمی ریاست طلبی است که در جان این افراد ریشه دوانده و امروز با تعویض جای جلاد و شهید، سخن می‌گویند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهید همدانی در عرصه خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: از کردستان تا سیستان و دورترین نقاط محروم کشور، این شهید همدانی بود که با حضور جهادی، خدمات ارزنده و قابل توجهی را به مردم ارائه می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر اینکه شهید همدانی وقف اسلام بود و خود را فراموش کرده بود، مطرح کرد: به معنی واقعی کلمه شهید همدانی فدای ولایت، نظام و مردم بود و به حق، امامین انقلاب را پیشوایان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می‌دانست.

وی با بیان اینکه شهید حاج حسین همدانی، تابع محض ولی فقیه خود بود، گفت: این فرمانده مدافع حرم، انقلاب اسلامی را متصل به انقلاب امام زمان(عج) توصیف می‌کرد و بر این اصل تأکید داشت که از انقلاب هرگز طلبکار نباشید.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها