أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۶۶۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۲ آبان ۱۴۰۱
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این کشور به ۲۶۰ کلاهک خواهد رسید.

به گزارش پایگاه 598، بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در جمع اعضای کمیته دفاعی پارلمان گفت که «سال‌ها پیش ما تصمیم گرفتیم که بازدارنده هسته‌ای خاص خود را داشته باشیم و برخلاف فرانسه و ایالات متحده تصمیم گرفتیم که تنها روی یک عامل بازدارنده یعنی موشک های زیردرایی تمرکز کنیم».

از طرفی، اعضای کمیته دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کردند که حفظ چنین بازدارنده هسته ای هزینه بسیار کمتری نسبت به زیردریایی‌های ونگارد بریتانیا دارد.

بن والاس در مورد تغییرات در زرادخانه هسته‌ای خود گفت که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای انگلیس از ۲۲۵ به ۲۶۰ خواهد رسید.

وی خطاب به نمایندگان پارلمان تصریح کرد: همانطوری که می‌دانید نحوه توزیع و استقرار کلاهک‌ها موضوع بسیار حساسی است و من نمی‌توانم درباره آن بحث کنم، اما باید درک کرد که ما بازدارندگی هسته ای را در سطحی حفظ می کنیم که مطابق با سطح تهدید باشد.

پولیتیکو هفته گذشته گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد استقرار بمب های B۶۱-۱۲ در اروپا را تسریع کند تا در ماه دسامبر به پایگاه های ناتو تحویل داده شود.
روسیه نیز بارها اعلام کرده است که این مقاصد آمریکا آشکارا تحریک آمیز بوده و با اظهاراتش در مورد تمایل به خلع سلاح کامل هسته ای در تناقض است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها