أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۶۷۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۴ آبان ۱۴۰۱
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا در کشور فروکش کرده است، گفت:‌ در بازگشت مسافران جام جهانی از قطر، کنترل تست پی‌سی‌آر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد:‌ خوشبختانه دو ماه است که آمار مرگ و میر کرونا در کشور ما زیر 10 نفر و در برخی روزها صفر بوده است در حالی که در همین بازه زمانی آمریکا بالای 200 نفر و اروپا بیش از 100 نفر مرگ و میر دارند و موج کرونا در کشورهای شرقی مانند ژاپن و کره درحال افزایش است.

مردم یک دوز یادآور واکسن را بزنند
وی تأکید کرد:‌ ما از مردم می‌خواهیم برای حفظ شرایط خوب کشورمان حتماً در سال جاری یک دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؛ همچنین به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افزایش تجمعات، استفاده از ماسک ضروری است.

شرایط سفر به قطر برای جام جهانی
وی با اشاره به در پیش رو بودن جام جهانی فوتبال نیز یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز بود؛ خاطرنشان کرد:‌ مردم کشورهای مختلف به قطر می‌روند و خطر ابتلا به کرونا در جام جهانی بالاست؛ قرار شد افرادی که برای جام جهانی به قطر سفر می‌کنند نیز تست پی‌سی‌آر بدهند و توصیه می‌کنیم که دوز یادآور واکسن کرونا را بزنند و در بازگشت به کشور نیز نتیجه تست کرونای آنها بررسی می‌شود.

آنفلوانزا فروکش کرد
وی درباره وضعیت آنفلوانزا نیز گفت:‌ حدود یک هفته است که آنفلوانزا در کشور فروکش کرده است.

برگزاری جلسه شورای عالی سلامت بعد از 5 سال!
در حاشیه جلسه شورای عالی سلامت اظهار کرد: ما امروز افتخار داشتیم که بعد از پنج سال، نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را با حضور رئیس جمهور و 6 نفر از وزرا و بسیاری از مدیران برگزار کنیم زیرا ‌مهمترین مسئله برای جامعه امنیت و سلامت است و سلامت مربوط به یک وزارتخانه نیست و همه عوامل و وزارتخانه ها در سلامت مؤثرند.

مصوبات جلسه شورای عالی سلامت
وی ادامه داد: اورژانس یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت است؛ مصوب شد که 15 درصد به تعداد آمبولانس‌ها اضافه شود. همچنین مقرر شد در مناطقی که قرار است اتوبان احداث شود؛ استقرار پایگاه‌های اورژانس پیش بینی شود.

دبیر شورای عالی سلامت افزود:‌ قرار شد در کتب درسی، آموزش اقدامات و کمک‌های اولیه اضافه شود و در آموزش حین خدمت، کارمندان با اورژانس‌ها آشنا شوند. در جلسه امروز وظایف هریک از وزارتخانه‌ها در همکاری با اورژانس نیز مشخص شد.

وی با بیان اینکه ما 100 مرکز پیشرفته درمان سرطان در کشور داریم، اظهار امیدواری کرد که در جلسات بعدی شورای عالی سلامت در زمینه پیشگیری از سرطان تصمیم گیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها