يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۸۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۶ آبان ۱۴۰۱
یک کارشناس بازار سرمایه دلایل صعود این بازار طی هفته گذشته را تشریح کرد و گفت: بازار سهام کف قبلی خود را نمی‌شکند و به همین دلیل تا تیر سال آینده فرصت خوبی برای خرید سهام است، چراکه بازدهی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در افق شش ماهه بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سعید جعفری با اشاره به صعود بازار سرمایه در هفته اخیر اظهار کرد: در ۱۰ روز اخیر شاهد شتاب گرفتن قیمت دلار بودیم؛ باید به این نکته توجه کرد که بازار سهام همیشه با نرخ ارز رابطه مستقیم داشته است و با افزایش قیمت ارز شرکت‌های صادراتی هم منتفع می‌شوند. هرچند که شرکت‌های بزرگ صادراتی بورس ناچار هستند دلار خود را در سامانه نیما عرضه کنند که از نرخ بازار آزاد پایین‌تر است، زیرا ارز کالاهای اساسی از سامانه نیما تامین می‌شود و دولت اجازه رشد ارز در سامانه نیما را نمی‌دهد. اما قیمت ارز در این سامانه هم دیر یا زود رشد می‌کند و باعث می‌شود سودآوری شرکت‌های صادراتی از محل نرخ ارز افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌های جهانی گفت: دلیل دیگر صعود بورس این بود که در آخر هفته گذشته، شاهد افزایش قمیت‌های جهانی مخصوصا مس و روی بودیم. این موضوع باعث شد در دو روز اخیر شرکت‌هایی که در گروه فلزات هستند رشد قابل توجهی داشته باشند. از سوی دیگر در یک ماه اخیر بازار سهام به دلیل ریسک‌های سیاسی بیش از حد افت کرده بود که اکنون این افت را تا حدودی پس گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه به این سوال که صعود بورس تا کجا ادامه دارد؟ پاسخ داد: می‌توان از این نکته مطمئن بود که بازار سهام همه ریسک‌هایی که طی چند ماه اخیر متحمل می‌شد را در قالب افت قیمت‌ها تجربه کرد. تقریبا می‌توان گفت بازار سهام کف قبلی خود را نمی‌شکند و به همین دلیل تا تیرماه سال آینده فرصت خوبی برای خرید سهام است، چراکه بازدهی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در افق شش ماهه بیشتر خواهد بود.

جعفری در مورد تاثیر مصوبه ۱۰ بندی سازمان بورس برای حمایت از بازار سرمایه نیز اظهار کرد: این مصوبه سعی کرد بخش تقاضا را تقویت کند اما عوامل خارج از حوزه بازار سرمایه اثر بیشتری دارند. اگر رشد نرخ ارز اتفاق نمی افتاد بعید بود بازار رشد کند. اقدامات سازمان باعث می‌شود بازار در حالت منفی نقدشونده باشد.

وی همچنین با اشاره به خرید سهام توسط صندوق توسعه ملی گفت: این فرایند یک سیگنال مهم است، چراکه وقتی یک نهاد مهمی مانند صندوق سهم می‌خرد، سیگنال مثبتی می‌دهد که قیمت‌ها ارزنده هستند. فارغ از اینکه عدد آن چقدر است این سیگنال را به فعالان بازار می‌دهد که از دیدگاه این صندوق قیمت‌های بازار سهام حبابی نیستند و ارزنده هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها