يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۹۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۸ آبان ۱۴۰۱
یک مقام مسوول خبر داد:
مدیر دفتر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون تهران نسبت به مدت مشابه پارسال و دوره متوسط بلندمدت با کاهش ۸۵ درصدی همراه شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، محمدرضا خانیکی افزود: میزان میانگین بارش‌ها در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) و با گذشت ۴۷ روز از سال آبی تا این کنون تنها ۴ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارش‌های تهران در شرایط نرمال با در نظر گرفتن دوره بلندمدت می‌بایست حدود ۲۸ میلیمتر باشد، در حالی که تنها ۴ میلیمتر بارش داشته‌ایم.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: چند سامانه بارشی ضعیف با بارش‌های پراکنده و شدت و مدت کم از ابتدای سال آبی جاری در استان تهران فعالیت داشتند که بارش موثری نداشته‌اند.

خانیکی ادامه داد: بارش‌های تا کنون در استان تهران اثر مثبتی بر افزایش ورودی آب به مخازن سدهای تامین کننده شرب تهران نداشته است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: حجم ذخیره مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران در حال حاضر ۳۲۹ میلیون مترمکعب است. این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که حجم آب مخازن سدهای تهران ۴۱۰ میلیون مترمکعب بوده، ۸۱ میلیون مترمکعب کاهش ذخیره آب دارد.

وی بیان کرد: همچنین در مقایسه با مخزن نرمال انتهای آبان ماه ۳۷۱ میلیون مترمکعب کاهش ذخیره آب را شاهد هستیم.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: شرایط آبی تهران به‌گونه‌ای است که دو سال آبی خشک را پشت سر گذاشته‌ایم که طبیعتاً بر روی ورودی و ذخیره آب مخازن سدها اثرگذار بوده است.

خانیکی گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم با توجه به این شرایط همانند گذشته نهایت همراهی و همکاری در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را داشته باشند.

وی ادامه داد: لازم است همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و کلیه بخش‌های مصرف نیز با رعایت الگوی مصرف بهینه کمک کنند تا از این شرایط کم‌آبی عبور کنیم .

مدیر دفتر مطالعات منابع آب گفت: تمام تلاش را بکار خواهیم گرفت تا تامین آب مطمئن و با کیفیت برای مردم انجام شده و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها