يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۰۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۱۹     ۲۲ آبان ۱۴۰۱
توهین به شعور مخاطب؛
پارمیدا قاسمی عضو تیم ملی تیر و کمان ایران با انتشار ویدیویی در حساب شخصی اینستاگرام خود، نداشتن حجاب‌ در جریان مراسم اختتامیه لیگ کشوری را سهوی و به دلیل وزش باد و شرایط استرس زیاد خواند!

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، پارمیدا قاسمی عضو تیم ملی تیر و کمان ایران با انتشار ویدیویی در حساب شخصی اینستاگرام خود، نداشتن حجاب‌ در جریان مراسم اختتامیه لیگ کشوری را سهوی و به دلیل وزش باد و شرایط استرس زیاد خواند!

وی در این ویدیو گفت: "موقع اهدای مدال و جوایز به دلیل باد و شرایط استرس زیاد، روی سکو متوجه افتادن مقنعه‌ام نشدم و این قضیه باعث بازتاب‌هایی شد که سوءتفاهم‌هایی ایجاد کرد." قاسمی با بیان این که "من و خانواده‌ام هیچ‌ وقت با حجاب مشکلی نداشتیم و نداریم" از مردم، مسئولان، مربی، باشگاه سنگ آهن بافق و هم‌تیمی‌هایش عذرخواهی کرد.

با این وجود این ادعا در حالی است که در تصاویر و فیلم‌های منتشر از مراسم مذکور، کاملا واضح است که این ملی‌پوش رشته تیر و کمان، مقنعه‌اش را در می‌آورد و زمانی که یکی از حضار قصد دارد تا حجاب‌ خانم قاسمی را درست کند؛ وی از این کار ممانعت می‌کند.

پیش از این نیز الناز رکابی دیگر ملی‌پوش زن ایرانی که در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا ماده کامباین زنان در کره جنوبی بدون حجاب ظاهر شده بود؛ با انتشار یک استوری در حساب اینستاگرام خود گفته بود: "به‌ دلیل فراخوانی غیرمنتظره‌ای که از من در مسابقات شد، درگیر لوازم فنی خود شدم و این باعث شد از حجابی که باید می‌داشتم غافل شوم."

انتشار از این قبیل ادعاها بیش از آن که اصلاح ابرو باشد؛ حکم کور کردن چشم را دارد و ورزشکاران مذکور و منتشرکنندگان ادعاهای آنان، به نوعی قانون و شعور مردم را به ریشخند گرفته‌اند!

این کار موجب می‌شود تا قبح رعایت قانون در تیم‌های ملی شکسته شود و در صورتی که برخوردهای لازم با متخلفان صورت نگیرد، این روند کشف حجاب به همین‌جا هم ختم نخواهد شد.

از طرفی عقب‌ نشینی این ورزشکاران از عمل قبیح خود، بیش از آن که مورد پذیرش افکار عمومی قرار گیرد؛ کارکرد عکس دارد و می‌تواند این تلقی را ایجاد کند که آنان تحت فشار، نداشتن حجاب در مسابقات رسمی را توجیه می‌کنند.

علاوه بر این مصادف شدن این اقدامات با التهابات اخیر کشور و هجمه شدید رسانه‌های بیگانه به احکام اسلامی نظیر حجاب، این تلقی را قوت می‌بخشد که ورزشکاران مذکور با قصد قبلی اقدام به کشف حجاب کرده‌اند و ضریب دادن به دروغ‌های آنان از سوی وزارت ورزش و سایر رسانه‌ها، در راستای نهادینه کردن دروغ‌گویی در کشور است.

همانند داستان «پادشاه لخت» در اینجا نیز هم پادشاه و هم مردم لخت‌اند و تنها به روی هم نمی‌آورند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها