أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۷۱۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تارا اتوماتیک به‌عنوان گران‌ترین محصول داخلی در کارخانه ۴۱۵ میلیون و در بازار ۶۰۵ میلیون فروخته می‌شود و حاشیه سود ۵۵ درصدی دارد. تقریبا نیمی از محصولات ایران خودرو با اختلاف قیمت ۱۰۰ درصدی است.

به گزارش پایگاه 598، فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو با عرضه دو محصول در غالب طرح فروش فوق‌العاده وارد مرحله جدیدی شد؛ پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU۷p و سورن پلاس جدید. ایران خودرو اولی را ۲۰۹ میلیون می‌فروشد و از متقاضیان دومی ۲۶۱ میلیون دریافت می‌کند. در بازار آزاد قیمت پژو پارس سال ELX سفارشی با موتور XU۷P به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده و فروشنده‌های سورن پلاس جدید رقمی نزدیک ۳۵۸ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند. به این ترتیب اختلاف قیمت پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU۷p در کارخانه و بازار تقریبا ۹۰ درصد است و تفاوت قیمت سورن پلاس جدید حدود ۴۰ درصد برآورد می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا نیمی از محصولات ایران خودرو با اختلاف ۱۰۰ درصدی یا بیشتر از آن در کارخانه و بازار خرید و فروش می‌شوند.

سمند EF۷ دوگانه‌سوز بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار بین محصولات ایران خودرو تجربه می‌کند. درحالی قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز آبان امسال در کارخانه ۱۶۹ میلیون تومان اعلام شده، روز ۱۹ آبان ارزش این محصول در بازار آزاد به ۴۷۰ میلیون تومان رسید. تفاوت ۳۰۱ میلیون تومانی قیمت سمند EF۷ دوگانه‌سوز معادل اختلاف ۱۸۰ درصدی است. در خانواده سمند، نسخه‌های EF۷ بنزینی با اختلاف قیمت ۱۳۰ درصدی و نسخه‌های LX با اختلاف ۱۰۵ درصدی در کارخانه و بازار معامله می‌شوند.

قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز در بازار آزاد به ۴۳۸ میلیون تومان رسیده است. در فهرست قیمت آبان‌ماه ایران خودرو روبروی اسم پژو پارس دوگانه‌سوز رقم ۱۷۶ میلیون تومان دیده می‌شود و به معنی تفاوت ۱۵۰ درصدی ارزش این محصول در کارخانه و بازار است. قیمت پژو پارس سال ELX با موتور XU۷P که جزو محصولات عرضه شده ایران خودرو در طرح فروش فعلی است، در کارخانه ۲۰۹ و در بازار آزاد ۳۷۵ میلیون تومان است. پژو پارس با موتور TU۵ توسط ایرانخودرو ۱۷۶ میلیون تومان و در بازار آزاد ۴۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و اختلاف قیمت آن معادل ۱۴۰ درصد است.

تارا اتوماتیک گران‌ترین محصول داخلی ایران خودرو در کارخانه است. قیمت کارخانه تارا اتوماتیک آبان امسال ۴۱۵ میلیون تومان اعلام شد و همین محصول در بازار آزاد معادل ۶۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت تارا دنده‌ای کارخانه ۲۹۳ میلیون تومان است و این محصول در بازار آزاد ۴۵۵ میلیون تومان دست به دست می‌شود. به‌این ترتیب قیمت تارا اتوماتیک و دنده‌ای در کارخانه و بازار به ترتیب ۴۵ و ۵۵ درصد تفاوت دارد.

قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در کارخانه ۳۹۸ میلیون تومان است و از این حیث دومین محصول گران‌قیمت داخلی ایران خودرو به‌شمار می‌رود. نسخه دنده‌ای دنا پلاس توربوشارژ با قیمت ۳۶۰ میلیون در جایگاه بعدی قرار گرفته است. در بازار آزاد دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را ۵۶۵ میلیون تومان و دنا پلاس توربوشارژ دنده‌ای را کمی بیش از نیم‌میلیارد تومان یعنی ۵۰۵ میلیون تومان معامله می‌کنند. یعنی نسخه‌های اتوماتیک و دنده‌ای دنا پلاس توربوشارژ تقریبا با اختلاف قیمت ۴۰ درصدی معامله می‌شوند و در خانواده دنا، دنا تیپ یک و دنا پلاس ساده در کارخانه و بازار تقریبا اختلاف قیمت ۱۰۰ درصدی دارند.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC در کارخانه ۳۱۸ میلیون تومان فروخته می‌شود و به‌این ترتیب باید آن را چهارمین محصول گران‌قیمت ایران خودرو بدانیم. محصولی که امسال با موتور ۱.۶ لیتری پا به خیابان گذاشت و الان در بازار آزاد بیش از نیم میلیارد ارزش دارد؛ ۵۱۸ میلیون تومان. نسخه‌های پژو ۲۰۷ دستی پانوراما در کارخانه و بازار به ترتیب ۲۳۶ و ۲۱۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند و قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی در کارخانه ۲۱۵ و در بازار آزاد ۴۳۰ میلیون تومان است؛ دقیقا دو برابر.

ارزان‌ترین خودرو بین محصولات ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز محسوب می‌شوند. ایران خودرو قیمت کارخانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز را تقریبا ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است. در بازار آزاد خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ الان ۳۲۵ میلیون تومان آب می‌خورد و ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز را ۳۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. به این ترتیب اختلاف قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۱۱۵ درصد است و این فاصله برای ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز حدود ۱۱۰ درصد برآورد می‌شود.

قیمت رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما به ترتیب ۶۰ و ۶۵ درصد در کارخانه و بازار تفاوت دارد. قیمت رانا پلاس در کارخانه ۲۱۵ میلیون است و ایران خودرو رانا پلاس پانوراما را ۲۲۸ میلیون تومان می‌فروشد. در بازار آزاد خرید رانا پلاس ۳۴۰ میلیون تومان هزینه دارد و بابت رانا پلاس پانوراما ۳۷۵ میلیون تومان رد و بدل می‌شود.

مقایسه قیمت محصولات ایران خودرو در کارخانه و بازار

خودرو

کارخانه

بازار

تفاوت

پژو GLX دوگانه‌سوز

۱۵۰ میلیون تومان

۳۱۷ میلیون تومان

۱۶۷ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۱۵۰ میلیون تومان

۳۲۵ میلیون تومان

۱۷۵ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

۱۸۱ میلیون تومان

۳۴۸ میلیون تومان

۱۶۷ میلیون تومان

پژو پارس سال ELX با موتور XU۷P

۲۰۹ میلیون تومان

۳۷۵ میلیون تومان

۱۶۶ میلیون تومان

پژو پارس سال با موتور XU۷P

۱۶۵ میلیون تومان

۳۳۳ میلیون تومان

۱۶۸ میلیون تومان

پژو پارس دوگانه‌سوز

۱۷۶ میلیون تومان

۴۳۸ میلیون تومان

۲۶۲ میلیون تومان

پژو پارس TU۵

۱۷۶ میلیون تومان

۴۲۰ میلیون تومان

۲۴۴ میلیون تومان

سمند EF۷ بنزینی

۱۵۸ میلیون تومان

۳۶۴ میلیون تومان

۲۰۶ میلیون تومان

سمند EF۷ دوگانه‌سوز

۱۶۹ میلیون تومان

۴۷۰ میلیون تومان

۳۰۱ میلیون تومان

سمند LX

۱۶۰ میلیون تومان

۳۲۸ میلیون تومان

۱۶۸ میلیون تومان

سورن پلاس جدید

۲۶۱ میلیون تومان

۳۵۸ میلیون تومان

۹۷ میلیون تومان

رانا پلاس

۲۱۵ میلیون تومان

۳۴۰ میلیون تومان

۱۲۵ میلیون تومان

رانا پلاس پانوراما

۲۲۸ میلیون تومان

۳۷۵ میلیون تومان

۱۴۷ میلیون تومان

دنا تیپ یک

۲۰۶ میلیون تومان

۴۱۵ میلیون تومان

۲۰۹ میلیون تومان

دنا پلاس ساده

۲۲۸ میلیون تومان

۴۶۰ میلیون تومان

۲۳۲ میلیون تومان

دنا پلاس توربو دنده‌ای

۳۶۰ میلیون تومان

۵۰۵ میلیون تومان

۱۴۵ میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک

۳۹۸ میلیون تومان

۵۶۵ میلیون تومان

۱۶۷ میلیون تومان

پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی

۲۱۵ میلیون تومان

۴۳۰ میلیون تومان

۲۱۵ میلیون تومان

پژو ۲۰۷ دستی پانوراما

۲۳۶ میلیون تومان

۴۵۵ میلیون تومان

۲۱۹ میلیون تومان

پژو ۲۰۷ اتوماتیک  MC

۳۱۸ میلیون تومان

۵۱۸ میلیون تومان

۲۰۰ میلیون تومان

تارا دستی

۲۹۳ میلیون تومان

۴۵۵ میلیون تومان

۱۶۲ میلیون تومان

تارا اتوماتیک

۴۱۵ میلیون تومان

۶۰۵ میلیون تومان

۱۹۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها