يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۲۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۴ آبان ۱۴۰۱
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در دیدار با نمایندگان حدود ۱۰۰ کشور به روشنگری در خصوص اغتشاشات و نقش مخرب برخی کشورها در بروز این اغتشاشات پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه در جریان سفر به نیویورک با نمایندگان حدود 100 کشور به صورت جمعی و فردی دیدار و گفت‌وگو کرده است، گفت: ضمن روشنگری لازم و ارائه روایت صحیح از اغتشاشات، حساسیت مناسبی نیز در میان کشورها در مورد نقش مخرب برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی در جریان اغتشاشات ایجاد شد.

وی در جمع خبرنگاران رسانه‌های ایرانی در نیویورک، درباره دیدارها و نشست‌های خود اظهار کرد: در طول سه روز کاری در نیویورک، با نمایندگان بیش از 80 کشور به صورت گروهی شامل کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و گروه دوستان منشور ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کردم.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین با بیش از ده‌ها سفیر و نمایندگان دائم کشورهای مختلف و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز دیدار و گفت‌وگو داشتم.

تمرکز ویژه بر روشنگری صحیح و واقعی درباره تحولات

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: ما در این گفت‌وگوها تمرکز ویژه ای بر روشنگری صحیح و واقعی در مورد تحولات و آن چه برخی از کشورهای غربی و آمریکا از آن تحت عنوان تجمعات مسالمت‌آمیز نام می‌برند، داشتیم تا تصویری صحیح را ارائه کنیم.

غریب‌آبادی درباره محورهای این گفت‌وگوها اظهار کرد: موضوعات و محورهای مختلفی را در این نشست‌ها به صورت مستند و با ارائه دلایل منطقی، مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

به چالش کشیدن سکوت و مواضع کشورهای غربی و آمریکا

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها، نقش حمایتی برخی کشورها از اغتشاشات و مواضع سیاسی برخی مکانیسم‌های حقوق بشری مانند سکوت آنها در برابر حادثه تروریستی شیراز را به صورت مستند و عینی مطرح و به چالش کشیدیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: در خلال این جلسات به ویژه جلسه با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، علاوه بر محورهای مختلف، موضوع دیگری را هم به صورت تخصصی با کشورها مورد بحث قرار دادیم و آن در مورد نقش مخرب شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در مورد اغتشاشات است.

نقش رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی در تشویق به انجام اقدامات مخرب و تروریستی

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: در این نشست‌ها به طور خاص هم به نقش اینستاگرام و توییتر اشاره کردیم و هم در واقع، به نقش برخی رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند و به اقداماتی به ویژه در زمینه ترویج خشونت، ناامنی و جنایت و تحریک و تشویق به انجام اقدامات تروریستی روی آوردند.

غریب‌آبادی یادآور شد: انجام صدها مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی و سعودی اینترنشنال با اعضای گروه‌های جدایی‌طلب و گروهک‌های تروریستی و تشویق به خشونت و جنایت، برای کشورها به صورت مستند و مستدل مطرح شد.

غیرمعتبر بودن اطلاعات رسانه‌های اجتماعی و فارسی زبان ضدایرانی

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تاکید کرد: در این نشست‌ها این موضوع را مورد توجه قرار دادیم که هیئت‌ها و کشورها تلاش کنند اطلاعات صحیح و واقعی را از کشور مربوطه و همچنین از سفارتخانه‌های خود در تهران بگیرند، چرا که کانال‌های اجتماعی و شبکه‌های ضدایرانی منابع دقیق و معتبری به شمار نمی‌روند.

انگلیس را مسئول می‌دانیم

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار کرد: در واقع اقدامات رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی، سراسر مغایر قوانین و مقررات است و ما دولت انگلیس را در این زمینه مسئول می‌دانیم؛ سازمان نظارتی آفکام باید به تخلفات این رسانه‌ها رسیدگی کند، اما متاسفانه ما شاهد حمایت دولت انگلیس از آنها هستیم.

نقش رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی کمتر از گروه‌های تروریستی نیست

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: نقش این رسانه‌های ضد ایرانی کمتر از گروه‌های تروریستی یا اعضای این گروه‌ها نیست و شاهد بودید که وزارت اطلاعات، شبکه سعودی اینترنشنال را به عنوان یک رسانه تروریستی و کارکنان آن را نیز تروریست اعلام کرد؛ چنین سرنوشتی در انتظار بی‌بی‌فارسی نیز قرار دارد.

غریب‌آبادی تاکید کرد: اقداماتی که این رسانه‌ها انجام می‌دهند، سراسر تحریک به خشونت، جنایت، ناامنی و اقدامات تروریستی است.

ایجاد حساسیت لازم در کشورها در مورد نقش مخرب شبکه‌های اجتماعی و  رسانه‌های ضدایرانی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ضمن روشنگری لازم و ارائه روایت صحیح از اغتشاشات، حساسیت مناسبی نیز در میان کشورها در مورد نقش مخرب برخی شبکه های اجتماعی و رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی در جریان اغتشاشات ایجاد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها