أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۷۲۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۲۴ آبان ۱۴۰۱
عماد آبشناس:
یک کارشناس و تحلیلگر سیاست بین‌الملل و خاورمیانه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی به اصطلاح مدافع کُرد در منطقه خاورمیانه همواره مورد پشتیبان آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌اند، از احتمال ریشه‌کن کردن اینها در مناطق کردنشین عراق توسط سپاه پاسداران در صورت عدم عمل به وعده عراق در کنترل این گروهک‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سراج24، اقدامات خصمانه تروریست‌های جدایی‌طلب به اصطلاح کُرد کومله و پ.ک.ک در سطح منطقه با هدف تجزیه کشورهای عراق، سوریه، ترکیه و ایران که دارای مردمان کُرد هستند، همچنان ادامه دارد و متاسفانه علیرغم حمایت‌های آشکار استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و آل سعود، مجامع بین‌الملل همچنان در سکوت مرگبار خود فرورفته و به بهانه آنچه که آزادی زنان و نقض حقوق بشر می‌خوانند، مداخله آشکار خود را برای پیشبرد اهداف توطئه‌آمیز در منطقه توجیه می‌کنند. 


فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که حمله تروریستی در خیابان استقلال ترکیه کار یک زن بود. او گفت؛ یک زن بمب را منفجر کرد. پ.ک.ک متهم اصلی این اقدام وحشیانه تروریستی و آمریکا عامل اصلی شرارت و حمایت از این گروهک تجزیه‌طلب و تروریست کُرد است. همان گروهک‌هایی که با هدف تجزیه در ایران شعار آزادی زنان را برای کسب زندگی بهتر سر می‌دادند ولی در استفاده ابزاری از یک زن برای کشتن زنان و بچه‌های بیگناه دریغ نمی‌کنند. برای درک بهتر موضوع با دکتر عماد آبشناس، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در عرصه بین‌الملل یک گفت‌وگوی صمیمانه انجام دادیم.


کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به سوال خبرنگار سراج24، در خصوص اقدام تروریستی انجام شده در شهر استانبول ترکیه و رابطه آن با ترورهای انجام‌شده در ایران طی روزهای اخیر، گفت: متاسفانه حضور آمریکا در منطقه عامل تقویت تروریست‌هاست و ما امروزه مشاهده می‌کنیم که ترویست‌های مورد حمایت آمریکا در عراق و سوریه، در استانبول ترکیه دست به عملیات تروریستی زده‌اند. حتی کار به جایی رسید که نه تنها وزارت خارجه ترکیه رسما محکومیت عملیات تروریستی توسط سفارت آمریکا را قبول ندارد و تسلیت آنها را نپذیرفته بلکه آمریکا را متهم به شراکت با تروریست‌ها کرده است.


کارشناس سیاست بین‌الملل با اشاره به وقایع اخیر و اقدامات تروریستی انجام شده در ایران، اظهار داشت: همین تروریست‌های مورد حمایت آمریکا، امروزه در ایران هم دست به اقدامات تروریستی می‌زنند. ما در مناطق مختلف ایران طی یک الی دو ماه اخیر حضور فعال در انجام اقدامات تروریستی این گروه‌ها را مشاهده کردیم. این گروه‌ها از اعتراضات مردمی برای انجام کارهای تروریستی خود استفاده کردند و مخصوصا در مناطق مختلف کردنشین ایران از جمله کردستان اقدامات تروریستی انجام دادند تا نیروهای امنیتی ایران را وادار به واکنش بکنند و به نوعی مردمان کرد ایران زمین را با نیروهای امنیتی درگیر کنند.


آبشناس، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران، تمامی اقدامات تروریستی انجام شده با توجیه و حمایت کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی انجام گرفته است. همانطور که امروز مشاهده کردیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک سیلی به این گروهک‌های تروریستی زد. با توجه به ضعف دولت عراق علیرغم متعهد شدن در مهار گروه‌های تروریستی مستقر در مناطق کردنشین این کشور، طبیعتا اگر دولت عراق نتواند به وعده خود عمل کند، حق مسلم ایران است که بازهم واکنش شدیدتری نشان بدهد، تا جایی که این گروه‌های تروریستی را در آن منطقه ریشه‌کن کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها