کد خبر: ۵۱۷۲۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اعتصاب مجازی!
عده‌ای با انتشار استوری در اینستاگرام مدعی اعتصاب و تعطیل کردن کسب و کارشان به بهاه حمایت از اغتشاشات می‍شوند درصورتیکه خود آنها نیز حاضر به قربانی کردن منافع مالی خود برای این هدف پوچ نمی‌شوند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، اعتراضات مردمی با تبلیغات منفی و انحراف افکار عمومی توسط رسانه‌های معاند تبدیل به اغتشاش شد. اغتشاشی که اعتراضات مردمی را زیر پاهای خود لگدمال و دفن کرد.

این جنگ رسانه‌ای تنها با میدان داری رسانه‌های فارسی زبان معاند صورت نگرفت، بلکه برخلاف گذشته، تمامی باطل در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کردند.

این سطح از هماهنگی برای همراه سازی سلبریتی‌هایی همچون آنجلینا جولی، شارون استون، گوکان آلکان، ابرو گوندش، میشا کالینز، هانده ارگل، بلا حدید و همچنین حمایت سناتورهای آمریکایی و سیاستمداران خارجی دیگر، نشان از تلاش همه‌جانبه جبهه استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی دارد.

در این بین صحنه‌گردانی عده‌ای از خواص و سلبریتی‌های داخلی که مثل همیشه خواسته یا ناخواسته هیزم به آتش فتنه ریختند نیز نمی‌تواند دور چشم بماند.

اما آن چیزی که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت، دمیدن برخی از شرکت‌ها و موسسات معروف داخلی در آتش فتنه با انتشار هماهنگ توییت‌‌های زرد بود. اتفاقی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته و واکنش‌هایی را نیز از سوی رسانه‌های معاند بدنبال داشت.

دمیدن در آتش فتنه نتیجه بی‌ضابطه بودن فضای مجازی کشور/ مسئولان تاکنون برخوردی نکردند!!

اما در این بین توییت مدیر دیجی کالا نیز حائز اهمیت است. این شرکت که در ابتدای اغتشاشات با توییت‌های زرد خود سوار بر جریانات رسانه‌ای علیه ایران شد، در روزهای گذشته هدف اکانت‌های سایبری معاند قرار گرفت.

چراکه معاندان و اغتشاشگران انتظار اعتصاب و تعطیلی این شرکت‌ها جهت همراهی با عده‌ای اغتشاشگر را داشتند که این شرکت‌ها حاضر به قربانی منافع مالی خود در قبال حمایت از اغتشاشات نشدند.

از این رو بهانه برای حمله به این شرکت‌ها از سوی معاندان با دروغی همچون «سهام داری سپاه پاسداران در این شرکت‌ها»، فراهم شد.

مدیر این شرکت نیز که حال وضعیتی به مصداق «از اینجا مانده و از آنجا رانده» داشت، در توییتی نسبت به حمله اغتشاشگران به اکانتش واکنش نشان داد:

دمیدن در آتش فتنه نتیجه بی‌ضابطه بودن فضای مجازی کشور/ مسئولان تاکنون برخوردی نکردند!!

دمیدن در آتش فتنه نتیجه بی‌ضابطه بودن فضای مجازی کشور/ مسئولان تاکنون برخوردی نکردند!!

این در حالیست که هیچ یک از مسئولان دولتی و قضایی نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند. بی‌خیالی و مماشات مسئولان با بر هم زنندگان امنیت افکار عمومی در فضای مجازی منجر شده تا اقدامات دیگری را درپی داشته باشد. اقداماتی نظیر اعتصاب نمایشی و پوشالی در اینستاگرام. 

عده‌ای با مهیا دیدن فضا و سکوت مسئولان مربوطه، روزهای 24، 25 و 26 آبان ماه را با انتشار استوری در اینستاگرام اعتصاب اعلام کردند. اعتصابی که پوشالی بوده و گزارش های میدانی حاکی از آن است تقریبا هیچ یک از این افراد حاضر به تعطیلی کسب و کار خود نشدند. بلکه فقط افکار عمومی را مشوش کردند.

دمیدن در آتش فتنه نتیجه بی‌ضابطه بودن فضای مجازی کشور/ مسئولان تاکنون برخوردی نکردند!!دمیدن در آتش فتنه نتیجه بی‌ضابطه بودن فضای مجازی کشور/ مسئولان تاکنون برخوردی نکردند!!

باید در اینجا گفت تا زمانیکه برخورد مناسب با برهم زنندگان امنیت افکار عمومی صورت نگیرد، این وضعیت ادامه دارد.

همچنین اگرچه عدم وجود قوانین معین و کاربردی در فضای مجازی باعث چنین اقداماتی می‌شود اما باید خاطر نشان کرد که در صورت وقوع چنین حرکتی در کشورهای آمرکایی و اروپایی، چه برخوردهایی با عاملان آن صورت می‌گرفت!

جامعه ایرانی منتظر برخورد با عوامل چنین اقداماتی است.

* اصغر شهبازی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها