يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۲۶۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آیت‌الله‌ العظمی‌ حسین نوری همدانی تاکید کرد: مشکلات دولت را مشکلات خود می‌دانیم و برای موفقیت دولت دعا می‌کنیم و برای کمک به دولت از آنچه در توان داریم دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر یک روزه خود به استان قم  با آیت‌الله‌ العظمی‌ نوری همدانی دیدار و گفت و کرد.

 آیت‌الله‌ العظمی‌ نوری همدانی روز سه شنبه در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت در توجه به‌ رفع مشکلات کشور و مردم اظهار داشت: همه انسان‌ها دارای مسئولیت اجتماعی‌ هستند و مسئولیت دولت در این زمینه مضاعف است.

این مرجع‌ عظام‌ با اشاره به منشور حکومتی امام علی(ع) به مالک اشتر، افزود: هیچ حجابی نباید بین کارگزاران و مردم باشد و مسئولان باید حرف‌ها و درددل‌های مردم را بشنوند و همه تلاش خود را برای حل مشکلاتشان‌ به کار گیرند.

آیت‌الله‌ العظمی نوری همدانی توجه به عدالت را از مهمترین وظایف حکومت و دولت دانست و گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به رفع فقر داشته باشد تا کسی نیازمند نباشد. مردم سرمایه اصلی جامعه هستند و مردم همواره پشتیبان اسلام و انقلاب و نظام بوده‌اند و امروز هم دولت را در اداره امور کمک خواهند کرد.

این مرجع‌ عظام‌ با اشاره به نقش مهم وحدت‌ و برادری در پیشبرد امور، تاکید کرد: مردم باید از مسئولان حقیقت عدالت را ببینند.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در این دیدار، اصلاح نظام بانکی را مورد تأکید قرار داد.  

 اصلاح یارانه‌ها، جامعه را به عدالت اقتصادی نزدیک‌تر کرد

معاون اول رئیس‌جمهور  هم در این دیدار با توضیح وضعیت کشور در مقطع آغاز به‌ کار دولت سیزدهم به تبیین اقدامات صورت گرفته برای اصلاح یارانه‌ها، تامین کالاهای اساسی، کاهش تورم، تولید مسکن، افزایش نرخ اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم پرداخت.

مخبر به ظرفیت‌ها و امکانات کشور گریزی زد و گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم اما برخی مردم از این یارانه‌ها بهره نمی‌بردند و این عادلانه نبود. امروز با عالادنه‌سازی یارانه‌ها هیچ خانواده‌ای نداریم که درآمد حداقلی را نداشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: در دولت تلاش می‌کنیم با افزایش سرانه‌ها، رونق سرمایه‌گذاری و همچنین توجه به اشتغال و مسکن به سرعت به جایگاه مناسب خودمان در منطقه و جهان برسیم.

مخبر با ابلاغ سلام رئیس جمهور، از مراجع‌ عظام به‌عنوان سرمایه‌ معنوی نظام اسلامی یاد کرد و دعای خیر آنها را پشتوانه دولت مردمی دانست.

معاون اول رییس جمهور صبح امروز(سه شنبه) به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و علما، با استقبال استاندار و سایر مسئولان استانی، وارد قم شد و تاکنون با آیت الله جوادی آملی و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو  کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها