امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۷۲۷۰
زمان انتشار: ۰۸:۱۴     ۲۵ آبان ۱۴۰۱
نخست‌وزیر کانادا پیامی در توییتر که حاوی اطلاعات غلط درباره ایران بود را منتشر و سپس آن را حذف کرد.

به گزارش پایگاه 598، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا پیامی در توییتر که حاوی اطلاعات غلط درباره ایران بود را منتشر و سپس آن را حذف کرد.

برخی از حساب‌های کاربری روز سه‌شنبه ادعایی را مبنی بر اینکه ایران «۱۵۰۰۰ معترض» را به اعدام محکوم کرده منتشر کردند. در اینستاگرام، این شبکه اجتماعی این پیام را به عنوان «اطلاعات غلط» شناسایی کرده و گفته راستی‌آزمایی‌ها نشان داده که این اطلاعات واقعی نیستند.

جاستین تردود در پیامی دی توییتر نوشته بود: «کانادا تصمیم وحشیانه ایران برای در نظر گرفتن حکم اعدام برای ۱۵۰۰۰ معترض را محکوم می‌کند.» او بعد از آنکه معلوم شد که این اطلاعات غلط است پیام مورد نظر را حذف کرده است.

یک سخنگوی دولت کانادا به سی‌ان‌ان گفت: «این پیام مبتنی بر گزارش‌های اولیه‌ای بود که ناقص و بدون در نظر گرفتن بافت اولیه بود.»

کانادا از زمان آغاز اغتشاشات در ایران اقداماتی را در حمایت از آشوب‌ها انجام داده است. این کشور، از جمله روز چهارم مهرماه اعلام کرد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های آن کشور هم علیه ایران تبعیت کرده است. تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران، چند روز بعد از آن صورت گرفت که واشنگتن هم همین نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

تحلیلگران دست‌کم بخشی از انگیزه‌های آمریکا را به مذاکرات وین مربوط می‌دانند. مطابق این تحلیل، واشنگتن در شرایطی که در برابر دست برتر ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین چاره‌ای پیش رو نمی‌بینند قصد دارند از طریق تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران یک اهرم فشار برای خودشان دست و پا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها