أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۷۲۷۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۵ آبان ۱۴۰۱
هشدار مقامات دولتی آمریکا؛
آموکسی سیلین یکی از رایج ترین آنتی بیوتیک هایی است که در ایالات متحده تجویز می شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از هلث لاین، آموکسی سیلین یکی از رایج‌ترین آنتی بیوتیک های تجویز شده است که به طور گسترده برای درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می‌شود.

مقامات بهداشتی آمریکا کمبود اشکال مختلف آموکسی سیلین را گزارش می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند کمبود ممکن است به دلیل افزایش عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی در پاییز امسال باشد.

افزایش موارد ابتلاء به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی بعد از موج کووید ۱۹ ممکن است تقاضا برای شکل مایع آنتی بیوتیک آموکسی سیلین را افزایش داده باشد و سازمان غذا و داروی ایالات متحده را وادار کرده تا هشداری در مورد کمبود عرضه این دارو صادر کند.

سازمان غذا و دارو آمریکا برای اولین بار در اواخر اکتبر (اوایل آبان) کمبود محلول خوراکی آموکسی سیلین را گزارش کرد.

حال انجمن داروسازان بیمارستانی آمریکا، که یک پایگاه داده فعلی در مورد کمبود دارو در اختیار دارد، اعلام کرده که انواع دیگر آموکسی سیلین نیز با کمبود مواجه هستند.

طبق این گزارش، کمبود فقط به سوسپانسیون‌های خوراکی مختص کودکان اختصاص ندارد و اکنون شامل کپسول‌های خوراکی، قرص‌ها و قرص‌های جویدنی نیز می‌شود.

دکتر «مایکل گانیو»، مدیر ارشد عملکرد و کیفیت داروسازی انجمن داروسازان بیمارستانی آمریکا، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از آموکسی سیلین، کمبود بسیار قابل توجه است. بیماران و پزشکان ممکن است مجبور شوند برای یافتن دارو به چندین داروخانه مراجعه کنند.»

وی در ادامه افزود: «ممکن است به درمان‌های جایگزین نیز نیاز باشد، مانند درمان عفونت‌ها با سایر آنتی بیوتیک ها مانند آزیترومایسین یا سفالکسین.»

گانیو گفت: «کمبود آموکسی سیلین غیرعادی است، و احتمالاً ناشی از افزایش تقاضا است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها