کد خبر: ۵۱۷۳۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۶ آبان ۱۴۰۱
تعداد شهدای حادثه تروریستی ایذه افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه 598، عصر روز گذشته ۲۵ آبان ماه در یک حمله تروریستی به بازار مرکزی ایذه مردم، نیروهای بسیج و محافظان امنیت مورد تیراندازی قرار گرفتند. 

به گزارش ایسنا، در این حمله تعدادی از مردم شهید و مجروح شدند که ساعتی پیش نیز یکی دیگر از مجروحان به خیل شهدا پیوست و تعداد شهدای این حادثه به هفت نفر رسید و ۱۰ نفر مجروح شده اند. 

در پی این حمله تروریستی و شهادت هفت نفر از مردم ایذه، با اعلام حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد و خلیلیان استاندار خوزستان، امروز در استان و سه روز در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام شده است.

دستگیری سه نفر از عوامل اصلی اغتشاشات ایذه

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان هم اعلام کرده است که ۳ نفر از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات اخیر شهرستان ایذه دستگیر شده‌اند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد.

علی دهقانی در این رابطه گفت: به دادستان و رئیس دادگستری این شهرستان دستور ویژه داده شد تا کلیه اقدامات لازم را در جهت شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این حوادث و اغتشاشات انجام دهند.

کسانی که در زمین تروریست‌های رسانه‌ای بازی کردند، باید پاسخگو باشند

علی بهادری جهرمی هم در حساب کاربری خود در توییتر در این باره نوشت:

«‏تروریست‌های رسانه‌ای، تجزیه طلب و آشوبگران سه ضلع پازل دشمن، با خیال خام تکه پاره کردن ایران و جلوگیری از پیشرفت آن هستند.

کسانی که در زمین تروریست‌های رسانه‌ای بازی کردند، باید پاسخگوی عملکرد دنباله‌های آنان در خیابان‌های ‎ایذه و ‎اصفهان باشند.»

برخورد قاطع با عاملان جنایات ایذه و اصفهان، خواسته و حق ملت است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حمله بی‌رحمانه به مردم بی‌دفاع و مدافعان امنیت در ‎ایذه و ‎اصفهان همان چیزی است که عاملان فاجعه شاهچراغ برای تمام شهرهای ایران آرزو می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در توییتر  نوشت:

«حمله بی‌رحمانه به مردم بی‌دفاع و مدافعان امنیت در ‎ایذه و ‎اصفهان همان چیزی است که عاملان فاجعه شاهچراغ برای تمام شهرهای ایران آرزو می‌کنند. برخورد قاطع با عاملان این جنایات، خواسته و حق ملتی است که با دیدن تصاویر مردم در خون غلتیده از خشم و غیرت لبریز شده‌اند.

ایران، تسلیت»

باید انتقام جدی و خشنی از جنایت ایذه گرفته شود

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید انتقام جدی و خشن از همه کسانی که این جنایت را در ایذه انجام و ابزار آن را تدارک دیدند گرفته شود تا فکر نکنند هر غلطی را می توانند انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلیمن محسن حیدری با تسلیت حادثه تروریستی ایذه و شهادت هفت نفر از مردم این شهر، اظهارکرد: امیدوارم خدا این شهدای مظلوم، این جوانان و این کودک خرسال را که در این حادثه به شهادت رسیدند، با شهدای کربلا محشور کند و به خانواده آن ها صبر عنایت کند. ان شااءلله خداون به مجروحان این حادثه نیز شفای عاجل و صحت کامل عنایت بفرماید.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این فاجعه که در ایذه اتفاق افتاد همانند فاجعه های دیگر بیانگر اوج وحشی گری دشمنان ما است، به این معنا که دشمنان از جنس داعش و منافقین و از خدا بیخبر هیچ حد و مرزی از نظر انسانیت و بشری را رعایت نمی کنند و موظف هستند که ماهیت خشن اربابان خود را نشان دهند. بنابراین بحث اغتشاش و حتی براندازی نظام مطرح نیست و آنچه برای دشمن مطرح است انتقام گرفتن از ملت ایران است زیرا ملت ایران از نظر آمریکا و اسراییل مقصر اصلی است؛ ملتی که ۴۴ سال پای امام و مقام معظم رهبری، اسلام، آزادی و استقلال خود ایستاد تا شخصیت بین المللی، کرامت و عزت خود را حفظ کنند از نظر استکبار گناهکار بوده و مجرم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس چنین مواقعی نباید انتظار داشته باشیم که کمیسون های حقوق بشر و سازمان های بین المللی این اقدامات را محکوم کنند زیرا همه آن ها سر و ته یک کرباس و همه وابسته استکبار جهانی هستند.

وی تاکید کرد: همچنین ما ملت ایران تمام اقوام، قشرها و سلیقه های سیاسی باید امت واحده باشیم و باید دست هم را بفشاریم و قطعا در این صورت است که ملت ایران می تواند بر دشمنان وحشی خود پیروز شود و قطعا توطئه ای که دشمنان اسلام و ایران برای ملت ایران تدارک دیدند همچون توطئه های دیگر به برکت وحدت و حرکت پشت سر رهبری خنثی خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: دشمن باید بداند که با این جنایت ها و خونریزی ها ملت ایران هرگز سست نمی شود، بلکه روز به روز استحکام بیشتری پیدا می کند و عزم  و جزم آن نیز راسخ تر می شود. بنابراین دشمن به فکر دیگری باشد و بساط خود را جمع کند زیرا ملت ایران ملتی نیست که بخواهد باج دهد، تسلیم شود و عقب نشینی کند.

وی گفت: درخواست من از دستگاه های امنیتی و انتظامی این است که افراد جنایتکار و کسانی که پشت پرده برنامه ریزی می کنند را از سوراخ هایشان بیرون آورده و به اشد مجازات برسانند. دیگر از صبر، لطف و عطوفت گذشته است و ملت ایران صبر و عطوفت را نمی پذیرد و باید انتقام جدی و خشن از همه کسانی که این جنایت را در ایذه انجام و ابزار آن را تدارک دیدند گرفته شود تا فکر نکنند هر غلطی را می توانند انجام دهند.

حال ۴ نفر از مجروحان حادثه تروریستی ایذه وخیم است / ترخیض ۲ نفر از مجروحان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تشریح آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی ایذه پرداخت.

دکتر حبیب حی‌بر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعزام ۹ نفر از مجروحان حادثه تروریستی ایذه در بیمارستان های علوم پزشکی اهواز، اظهارکرد: چهار نفر از مجروحان اعزامی حالشان وخیم است و دو نفر مرخص شدند.

وی ادامه داد: همچنین سه نفر از مجروحان این حادثه در بخش اورژانس بستری و تحت مراقب هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها