يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۳۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۶ آبان ۱۴۰۱
با گذشت چندین روز از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، در نهایت جمهوری‌خواهان آمریکایی توانستند به ۲۱۸ رای لازم برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان دست یابند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه گاردین، تازه‌ترین آمارها از شمارش آرای انتخابات هشتم نوامبر آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان آمریکایی به ۲۱۸ کرسی دست پیدا کردند. شمارش آراء همچنان ادامه دارد، اما تکلیف حزب برتر در این مجلس عملا مشخص شده است.

در دو سال اول ریاست جمهوری جو بایدن، کنترل مجلس نمایندگان آمریکا در دست دموکرات‌ها بود. در جریان این انتخابات، دموکرات‌ها توانستند بار دیگر کنترل مجلس سنا را با کسب ۵۰ کرسی به دست بگیرند. با این حال انتخابات سنا در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شده و قرار است ششم دسامبر برگزار شود.

مجلس نمایندگان آمریکا به کنترل جمهوری‌خواهان درآمد

با این وجود کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که رئیس سنا هم هست، رای گره‌شکن دارد و در زمان وقوع تساوی آراء به نفع حزب دموکراتش عمل می‌کند. اختلاف رای دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه در این ایالت بسیار نزدیک است و دموکرات‌ها برای گرفتن این کرسی چندان ناامید نیستند.   

در انتخابات مجلس نمایندگان هم گرچه جمهوری‌خواهان تنها با اختلاف چند کرسی به برتری در این مجلس کنگره رسیده‌اند، اما با همین اکثریت ساده هم می‌توانند در دستورکار بایدن مانع‌تراشی کنند و کار را برای این رهبر ۷۹ ساله آمریکا سخت کنند.

در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای امسال، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، ۳۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا و ۳۶ کرسی فرمانداری ایالات متحده آمریکا به رای گذاشته شد.

از آنجا که انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا به طوری سنتی به نفع حزب مخالف است، این به معنی بهترین عملکرد یکی از دو حزب در ۲۰ سال اخیر است؛ از زمانی که جمهوری‌خواهان تحت هدایت جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۲ به موفقیت بزرگی در هر دو مجلس کنگره دست یافتند.

با این حال پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان حتی با یک اکثریت کوچک می‌تواند باعث دردسرهای زیادی برای بایدن شود؛ برنامه قانونگذاری او عملا مسدود خواهد شد و جمهوری‌خواهان فشار زیادی برای نظارت بر کار دولت واشنگتن وارد خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها