يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۳۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۸ آبان ۱۴۰۱
خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) به‌منظور توسعه و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران در عرصه بین‌المللی و همچنین میزبانی از رویدادهای فرهنگی بین‌المللی طی مراسمی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مراسم افتتاحیه خانه فرهنگ و هنر ملل با حضور هنرمندان کشورهای مختلف که مقیم شهر قم هستند و همچنین جمعی از مسئولان استانی و ملی در تالار شهید آوینی قم برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی را به خانه فرهنگ و هنر ملل اختصاص داده است تا میزبان برنامه‌های فرهنگی برای مخاطبان بین‌المللی باشد و این یک اقدام مبارک و قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مخاطبان خانه فرهنگ و هنر ملل علاوه بر یادگیری دروس حوزوی در قم، جزو فعالان فرهنگی و هنری نیز هستند و یک حرکت مستمر و ریشه‌دار را در قم رقم خواهند زد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم نیز در مراسم افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل حضور یافت و از غرفه‌های هفته فرهنگی هنری استان قم در تالار شهید آوینی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه استان قم در عرصه‌های فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان قم در عرصه بین‌المللی و همچنین فعال‌سازی ظرفیت‌های نهان فرهنگی این استان رسالتی است که باید با حمایت‌های ملی و اهتمام مسئولان مربوطه دنبال شود.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به ظرفیت طلاب جامعه‌المصطفی و اتباع ساکن در شهر قم عنوان کرد: تلاش ما این است که ضمن حمایت از این افراد بتوانیم داشته‌های فرهنگی و هنری ایران را به آن‌ها منتقل و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنان در عرصه بین‌المللی به تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی برسیم.

در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت شهیدان مجید و مهدی زین‌الدین برگزار شد، به صورت نمادین کارت عضویت خانه فرهنگ و هنر ملل برای جمعی از شهدای استان قم که از ملیت‌های مختلف بودند توسط مسئولان حاضر امضا و صادر شد.

کمال غزل کایا از ترکیه، عبدالحسین غلام رسولی از پاکستان، محمدرضا بارودکو موسوی از عراق، شاکر مهدی ظهیری از بحرین و جلال الحجاج از عربستان شهیدانی بودند که کارت عضویت افتخاری خانه فرهنگ و هنر ملل برای آنان صادر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها