کد خبر: ۵۱۷۳۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۸ آبان ۱۴۰۱
هفته فرهنگ و هنر قم طی مراسمی با حضور مخاطبان بین‌المللی و همچنین معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مراسم آغاز به کار هفته فرهنگ و هنر قم عصر امروز همزمان با افتتاح خانه فرهنگ و هنر ملل در مجتمع شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

این رویداد فرهنگی با جامعه مخاطب هنرمندان کشورهای مختلف، طلاب بین‌المللی، اتباع ساکن شهر مقدس قم و مسافران بین‌المللی قم آغاز به کار کرده و در این طرح قرار است ظرفیت‌های قم در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری طی یک هفته به مخاطبان معرفی شود.

محمدکاظم رضوانی مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای خانه فرهنگ و هنر ملل عنوان کرد: در این خانه تلاش ما این است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کنیم و به‌عنوان نخستین فعالیت در این خانه، هفته فرهنگ و هنر استان قم را دنبال می‌کنیم.

وی به برپایی هفته فرهنگی استان قم در نبطیه، مالزی و تایلند اشاره کرد و گفت: در این هفته‌های فرهنگی تلاش شده است تا قم و ظرفیت‌های این استان به مخاطبان بین‌المللی معرفی شود و خانه فرهنگ و هنر ملل به عنوان مرکز تبادل فرهنگی، قرآنی، هنری، علمی، پژوهشی و رسانه‌ای تبدیل می‌شود.

مدیر خانه فرهنگ و هنر ملل خاطرنشان کرد: دستاوردهای صنایع دستی، انجمن‌های خوشنویسان، هنرهای تجسمی، عکاسان، انیمیشن، نمایش، سینمای جوان، مد و لباس، مجمع ناشران کتب دیجیتال اسلامی، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم، انجمن موسیقی، سرود و آهنگ‌های اسلامی و خانه مطبوعات در این هفته توانمندی‌های خود را معرفی کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود، سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مراسم مراسم از جمله مهمانان ویژه نخستین روز فعالیت هفته فرهنگی و هنری استان قم بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها