أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۷۶۰۳
زمان انتشار: ۲۲:۳۷     ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بازی با روان مردم؛
طراحان این اعداد و ارقام ابتدا باید حرف‌های خود را به مردم ثابت نمایند و سپس پاسخ دهند که در صورت تایید ادعاهایشان، این هجم از نقدینگی که می‌تواند همچون آواری بر اقتصاد جامعه فرو بریزد، در جیب چه کسانی رفته است؟

به گزارش پایگاه خبری 598، حدود 2 ماه از محدودیت‌های دسترسی به اینترنت می‌گذرد و در این مدت اخبار زیادی درباره خسارت‌های قطعی اینترنت به اقتصاد کشور و کسب‌وکارها منتشر شده است.

اخباری نظیر خسارت 45 میلیارد تومانی به ازای هر ساعت محدودیت اینترنت و یا اینکه خسارات ناشی از محدودیت‌های اخیر اینترنت معادل درآمد حاصل از فروش نفت ایران در سال گذشته است!

حالا محسن عامری، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق ایران با بیان اینکه دسترسی به اینترنت از پیش‌نیازهای اصلی توسعه کسب‌و‌کار است، گفته: محدودیت 2 ماهه اینترنت بیش از 150هزار میلیارد تومان به کسب‌‌و‌کارها خسارت زده است.

عده‌ای دیگر نیز در گزارشاتی نامعلوم مدعی اشتغال 1 میلیون نفری مردم ایران در اینستاگرام شدند. ادعایی که تاکنون هیچ سندی در تایید آن منتشر نشده است.

این اعداد و ارقام نجومی که برخی از افراد به عنوان میزان خسارت محدودیت های اینترنت در کشور از آن یاد می‌کنند، بقدری ناباورانه است که باعث تعجب بسیاری شده است.

امروزه برای بسیاری این سئوال پیش آمده، در زمانیکه هزاران جوان ایرانی در شهرهای مختلف جویای کار بودند، یک اپلیکیشن بیگانه بیش از 1 میلیون شغل برای جوانان فراهم کرده بود؟ پس با این وجود چرا جوانا ایرانی سالها با معضل بیکاری روبرو بودند؟

از طرفی افرادی که مدعی خسارات 45 میلیاردی ( 1.5 میلیون دلاری) هر ساعت محدودیت اینترنت در ایران می‌شوند و با محاسبات خود خسارت هر یازده روز محدودیت اینترنت را معادل کل درآمد نفتی ایران در سال گذشته می‌دانند، بنا به گفته خودشان باید پاسخ بدهند که درآمدات چند صد هزار میلیاری که در طول سال‌های گذشته از اینترنت بدست آمده به جیب چه کسانی رفته است؟ مصارف این درآمدات کجاها بوده است؟

طراحان این اعداد و ارقام ابتدا باید حرف‌های خود را به مردم ثابت نمایند و سپس پاسخ دهند که در صورت تایید ادعاهایشان، این هجم از نقدینگی که می‌تواند همچون آواری بر اقتصاد جامعه فرو بریزد، در جیب چه کسانی رفته است؟

درغیر اینصورت مراجع قضایی باید با افرادی که با عنوان چنین آمار و ارقام‌های تخیلی افکار عمومی را مشوش می‌سازند، برخورد جدی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها