أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۷۸۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۶ آذر ۱۴۰۱
با بررسی میزان ورودی و خروجی آب به سدها و همچنین وضعیت ذخایر آبی در یک ‌هفته اخیر، شاهد افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخایر آبی سدهای کشور و رسیدن آن به ۱۸ میلیارد مترمکعب هستیم.
به گزارش پایگاه 598، با بررسی میزان ورودی و خروجی آب به سدها و همچنین وضعیت ذخایر آبی در یک ‌هفته اخیر، شاهد افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخایر آبی سدهای کشور و رسیدن آن به ۱۸ میلیارد مترمکعب هستیم. آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که طی 65 روز نخست سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا 5 آذرماه) میزان ورودی آب به سدهای کشور 2 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب بوده که این رقم نسبت به ورودی 2 میلیارد و 390 میلیون مترمکعبی آب به سدهای کشور در مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 13 درصدی داشته است. در 65 روزی که از سال آبی جاری می‌گذرد، در مجموع 3 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور برای مصارف مختلف خارج شده است. نکته جالب توجه اینجاست که بعد از چندین هفته، میزان ورودی آب به سدهای کشور از میزان خروجی آب پیشی گرفت. در 7 روز گذشته، میزان ورودی آب به سدهای کشور حدود 460 میلیون مترمکعب بوده، در حالی که خروجی آب از سدهای کشور در یک هفته اخیر، حدود 370 میلیون مترمکعب بوده است. در حال حاضر میزان ذخیره آب در سدها 18 میلیارد و 30 میلیون مترمکعب است، به‌عبارتی هم‌اکنون 37 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور پر و 63 درصد این ظرفیت، خالی است. میزان ذخایر آبی سدهای کشور یک هفته پیش، 17 میلیارد و 930 میلیون مترمکعب بود و در 7 روز اخیر، شاهد افزایش 100 میلیون مترمکعبی حجم ذخایر آبی سدها هستیم.
 
* بارش باران در نقاط مختلف کشور
بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، اغلب استان‌های کشور طی روزهای آینده با بارش باران و در ارتفاعات برف مواجه خواهند شد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور و همچنین رگبار و رعد و برق و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در برخی نقاط خبر ‌داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه ۶ آذر (امروز) در شمال غرب و استان‌های کرمانشاه، همدان، قزوین و البرز و بعد از ظهر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. در این روز دریای خزر نیز مواج است و در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (فردا) بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و سه‌شنبه ۸ آذر با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش فقط در شرق اردبیل و گیلان ادامه خواهد داشت. همچنین در بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و برخی مناطق شمال غرب، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود. 
 
وی ادامه داد: چهارشنبه ۹ آذر علاوه بر اینکه در کل سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج است، در کل نوار غربی کشور، غرب، اصفهان، شمال غرب، فارس، شمال بوشهر و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان ادامه داد: در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و مناطقی از غرب کشور، بارش به ‌صورت برف است و در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، برخی مناطق اردبیل و گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدت خواهد داشت. وی افزود: طی روز یکشنبه ۶ آذر در استان‌های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما رخ می‌دهد. به گفته ضیاییان، از بعد از ظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس و طی روز دوشنبه شمال خلیج‌فارس مواج است، همچنین از اواخر وقت یکشنبه تا روز چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها