يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۹۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۷ آذر ۱۴۰۱
در حالی که تخم‌مرغ در برخی فروشگاه‌های انگلیس جیره‌بندی شده است پایگاه انگلیسی دیلی‌میل با اشاره به کمبود تولید خیار، فلفل و گوجه‌فرنگی نوشت مردم این کشور با سالاد هم باید خداحافظی کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مردم انگلیس چندین ماه است که با تورم دورقمی و قیمت‌های نجومی برق و گاز دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما امروز انگلیسی‌ها حتی در تأمین نیازهای پیش‌پاافتاده خود مثل سالاد خوردن هم با مشکل مواجه شده‌اند.

پایگاه خبری دیلی‌میل در مطلبی با این تیتر که دوره سالاد خوردن هم در انگلیس به‌سر آمده است نوشت: سوپرمارکت‌ها در انگلیس طی ماه‌های آینده با کمبود خیار، فلفل و گوجه‌فرنگی مواجه خواهند شد چراکه به‌دلیل هزینه‌های بالای انرژی، کشت این محصولات برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

این گزارش افزود: فعالان بازار هشدار می‌دهند به‌زودی شاهد کمبود محصولاتی مثل خیار، فلفل و گوجه‌فرنگی در انگلیس خواهیم شد. علاوه بر هزینه‌های بالای انرژی، کمبود نیروی انسانی در بخش کشاورزی انگلیس نیز به این مشکل دامن زده است، به‌ویژه عرضه گوجه‌فرنگی آسیب بسیاری دیده است زیرا برای تولید این محصول در گلخانه باید انرژی زیادی مصرف کرد، این در حالی است که تخم‌مرغ نیز در برخی فروشگاه‌ها جیره‌بندی شده است.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی شده است تولید خیار و فلفل انگلیس در سال آینده به نصف سال 2020 کاهش یابد، این در حالی است که هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی 27 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و تولید محصولاتی مثل گوجه‌فرنگی، گل کلم، سیب درختی و سبزیجات ریشه‌ای بیشترین آسیب را از این افزایش قیمت متحمل شده است. قیمت انرژی در این مدت 165 درصد و کود شیمیایی 40 درصد و دستمزد نیروی کار نیز 13 درصد رشد داشته است.

مارتین امت، عضو اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس گفت: «با افزایش هزینه‌های تولید، کشت سبزیجات و میوه صرفه اقتصادی ندارد. کمبود نیروی کار به‌همراه افزایش شدید هزینه‌های تولید بسیاری از کشاورزان را در لبه تیغ قرار داده است».

کمبود میوه و سبزی در حالی است که مردم هم حاضر نیستند پول زیادی را برای غذا صرف کنند. آن‌ها باید بین گرم کردن خود و غذا خوردن در زمستان امسال یکی را انتخاب کنند. سالاد یکی از نخستین خوراکی‌هایی است که از سفره‌ها حذف می‌شود. قیمت میوه و سبزیجات بیش از نرخ تورم در انگلیس افزایش داشته است. گوجه‌فرنگی از پاییز پارسال تا پاییز امسال 27 درصد گران شده است. گل کلم 25 درصد و سیب درختی هم 23 درصد افزایش قیمت داشته است. کاهو، توت‌فرنگی، سیب‌زمینی و هویج هم تورم 20درصدی داشته‌اند. قیمت پیاز هم 21 درصد افزایش داشته است.

مشکل کمبود تخم‌مرغ هم تداوم دارد و می‌تواند تا تابستان آینده ادامه پیدا کند. خرده‌فروشان، شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی را عامل کمبود تخم‌مرغ در انگلیس می‌دانند اما کشاورزان می‌گویند به‌دلیل پایین بودن قیمت تخم‌مرغ تولید خود را کاهش داده‌اند، برای مثال یک کشاورز در منطقه دون شمالی به دیلی‌میل گفت 8 هزار عدد مرغ تخم‌گذار را از چرخه تولید خارج کرده است تا از زیان بیشتر خود جلوگیری کند. کمبود تخم‌مرغ در انگلیس این کشور را مجبور کرده است برای تأمین نیاز داخلی از ایتالیا و در آینده از لهستان و اسپانیا تخم‌مرغ وارد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها