يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۰۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۹ آذر ۱۴۰۱
غیر از تیم ملی ایران، فوتبال کشور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر یک نماینده دیگر هم دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از همشهری‌آنلاین، علیرضا فغانی. داور ممتاز و شناخته‌شده ایرانی دوشنبه‌شب دومین دیدارش در این مسابقات را سوت زد. او که در دور قبلی بازی برزیل و صربستان را بدون نقص قضاوت کرد، در روز دوم مسابقات داور دیدار اروگوئه و پرتغال شد و تا دقایق پایانی مسابقه تقریبا شب آرامی را پشت سر گذاشت. فغانی داشت کار را بی‌دردسر جلو می‌برد که یک مورد برخورد توپ با دست در محوطه جریمه اروگوئه اتفاق افتاد. این اتفاق در حالی رخ داد که اروگوئه با یک گل عقب بود و بازیکنان این تیم از نظر روانی شرایط خوبی نداشتند. فغانی ابتدا دستور به ادامه بازی داد، اما بعدتر با مشورتی که داوران حاضر در اتاق VAR به او دادند، خودش به تماشای صحنه رفت و پنالتی را اعلام کرد.

برونو فرناندز که گل اول بازی را برای پرتغال زده بود، پنالتی را به گل دوم خودش و تیمش تبدیل کرد تا صعود پرتغال به مرحله بعد قطعی شود، اما این گل خورده وضعیت تفاضل گل را هم برای اروگوئه یک امتیازی خراب‌تر کرد تا آنها حسابی شاکی شوند. طبیعتا در چنین مواردی اعتراض وجود دارد، اما در پایان مسابقه کارشناسان هم پنالتی اعلام‌شده را صحیح دانستند تا فغانی سربلند شود. محمدرضا منصوری، کمک فغانی هم در این بازی یک تشخیص عالی داشت. گل اول روی ارسال فرناندز به ثمر رسید و این در حالی بود که شائبه حضور کریس رونالدو در آفساید و اثرگذاری او روی توپ هم وجود داشت، اما منصوری به‌درستی پرچم نزد و در ادامه مشخص شد نه آفسایدی وجود داشته و نه کریس به توپ ضربه زده است.

با یک نمره قبولی دیگر، تیم داوری سرشناس فوتبال ایران آماده ادامه کار در جام‌جهانی می‌شود. کادری که در همه این سال‌ها برای فوتبال ایران اعتبار ساخته، حالا شاید بالاخره رؤیای داوری در فینال جام‌جهانی را محقق کند. فغانی و رفقایش در جام‌جهانی قبلی هم سزاوار قضاوت در فینال بودند، اما بازی رده‌بندی بین بلژیک و انگلیس به آنها رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها