يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۲۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۳ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
انتشار آماری جالب توجه از آمار هافبک‌های مرکزی در جام جهانی نشان می‌دهد که احمد نوراللهی در بین بهترین هافبک‌های دنیا قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از  ورزش سه، با اتمام مرحله گروهی جام جهانی این فرصت فراهم شد تا آمارهای ثبت شده در مسابقات به طور دقیق بررسی شود و در این میان اطلاعات جالبی از بازیکنان به دست می‌آید.

در این مسابقات، از ایران به عنوان یکی از بهترین تیم‌ها در زمینه باز پس‌گیری توپ نام برده می‌شد و حالا انتشار آماری جدید نشان می‌دهد که چنین موضوعی درست بوده و هافبک تیم ملی ایران بالاتر از ستاره‌های نامدار فوتبال قرار گرفته است.

طبق نمودار، آمار هافبک‌هایی که بیش از 120 دقیقه در جام جهانی بازی کرده‌اند در دو مقوله باز پس گرفتن توپ و هم‌چنین پیشروی با توپ (بیرون آوردن تیم‌ها از فشار) مورد بررسی قرار گرفته و نکات جالب توجهی به دست آمده است.

آنالیز: احمد نور در بین بهترین هافبک‌های دنیا

احمد نوراللهی، هافبک دفاعی تیم ملی ایران در امر باز پس گیری توپ بسیار موفق عمل کرده و جزو بهترین بازیکنان بوده است. تنها سه بازیکن در این زمینه عملکردی بهتر از او داشته‌اند؛ رودریگو بنتانکور از اروگوئه که آماری غیر قابل دسترس دارد و بعد از او ماکسیموویچ صرب و پیر کانده از کامرون. نکته جالب توجه این است که نوراللهی آماری هم تراز با آندره ربیوت دارد که به عنوان جانشین پوگبا و کانته در ترکیب تیم ملی فرانسه حضور دارد. بدون شک قرار گرفتن بالاتر از بازیکنانی مثل گورتزکا آلمانی، گاوی اسپانیایی، وسینو اروگوئه‌ای، جردن هندرسون انگلیسی، آرون رمزی ولزی، گوندوغان آلمانی و سرجیو بوسکتس اسپانیایی در این مقوله (باز پس گیری توپ) می‌تواند نکته‌ای شگفت انگیز برای نوراللهی باشد که اولین جام جهانی خود را تجربه کرده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها